Jag kan allt

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Isabella - 23 november 2011 23:06

God kväll folket.

Idag har jag uträttat olika saker på stan. Började med en sväng förbi Försäkringskassan,sedan banken. Efter banken skulle jag bege mig hem. Gick där på stan med min cigge i handen. Plötsligt kommer det in gubbe med rullator rullande. Gubben säger till mig....

- Hello are you taking swedich???

-Jo säger jag..

-Du förstår att när du räker förkortar du livet med tio minuter för varje ciggaret.

Jag skrattar lite och klappar om gubben och säger..

-Jo jag vet, jag tror att alla rökare vet det och alla rökare vet att det är farligt att röka.

-Jo men förstår du, du måste sluta och det löns inte att trappa ner utan man ska bara sluta tvärrt. Jag själv rökte i 47 år och slutade tvärrt.

-Ja men du då har jag några år kvar då. Säger jag och ler lite försiktigt.

-NÄÄÄ du ska inte vänta!!Bara gör det.

-Jo tanken finns där och den ska bara mogna tillräckligt.

-Ja vad bra men du då kan vi ju höras sen om hur det går då? Vad heter du?

-Isabella, jo vi får göra så, ha en bra dag....

Gubben ler och tar sig vidare sakta men säkert.

Va??? TÄNK OM han var min skydds ängel? Och det är kanske nu jag ska sluta?

Hur får man reda på det??

 

Imorgon blir det stor städning och fram med julgran,julgardiner och lite jul pynt.

Sov gott mina vänner ¨så hörs vi en annan dag   

Av Isabella - 23 november 2011 06:24

Tjena läsare. Dagarn springer på och jag hinner just så pass med livet, MEN allt börja kännas lättare och lättar.

Igår fick jag en MÅSTE uppgift. TVÄTTA!!! Högen hade växt till enorm storlek efter Norge och jag illade ut i tvättstugan kl 14.30 för att i hopp om att hitta en tid idag eller i morgon. Till min STORA förvåning var det ledigt just då och tvätt tiden som började 15-19 var oxå ledig.

Illade upp till mig raffasde åt mig tvätt korgoen och skulle illa ner till tvättstugan  

Jag vill tilllägga att jag hade satt i min tvätt kolv på tiden som började kl 15-19. DÅ ser jag från min dörr att en kvinna sätter in tvätt i maskinerna  

Känner hur detbrinner till i skallen på mig och tar min tvätt korg och skyndar ner. Stormar in i och lådsas som jag inte såg henne. Hon börjar stamma fram och fråga om det är jag som ska tvätta kl 15?

Jo svarar jag så artigt jag kan men ändå skarpt.

-JJJaaaa jag tänkte som bara klämma mig i mellan... 

-Jaha men hinner du det då? Vilken maskin tar på sig mindre än 30 min????

-Jo ja men är det okej att jag kör dom här säger KÄRRINGEN DÅ????

NÄÄÄ det är det inte vill jag säga till henne, MEN så är jag ju inte. 

-Ja okej det är okej , säger jag mitt jävla tap     

Tur som tusan att jag har denna blogg som jag kan klaga av mig på ....hahahahah

Nä men jag hann ju tvätta en då all min tvätt, så varför ska man då bli frustrerad över små saker?

Idag ska jag  sova en lite stund inna jag måste på ett möte igen med broder.

Sedan blir det bara slappning i soffan.

Inlärnings porten har igen öppnat sig i min hjärna. Har nu på tidiga morgon fattat lite mer saker om spanska språket som tex.

För att få plurat av substantiv sätter man unos eller una framför OCH Själva substantivet förlänger man med S eller ES. Alla substantiv som slutar på vokaler sätter man S och dom som slutar på konsonanter sätter man ES.

Visst är jag duktig   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards