Jag kan allt

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Isabella - 17 november 2011 20:47

God kväll läsare och vänner.

Idag torsdag har sovit som en stock hemma. När jag kom hem i morse så började jag med att fika frukost och sedan kröp jag ner i sängen och somnade bumms   Vakande sedan av min egen hunger. Klev upp och tog mig ett JÄTTE stort äpple och jag var super mätt. Micke började rätt snabbt att tjata lite om att vi skulle storstäda och dammsuga för att i morgon åker vi ju till Norge på "späckhuggarsafarie"

Jo ni det blir spännande. Men jag försöker verkligen intala mig att jag inte kommer att få se någon. För det är endast 30% chans att man få se någon. Men förhoppningsvis kommer vi att få se andra fåglaer/djur och framförallt så tror jag det är en fantastisk natur där uppe i nord Norge. Så till baka där vi slutade, vi hjälptes åt att städa och vika tvätt. Efter städande visade Micke mig min cykel.

Min "jolly Rider" hade fått en "make over"    Allså en helsmörjning, spänning av kedjan, höjd sadel,höjt styre.... va vad trevligt. Tack min älskade man för det. Så efter vi städat satte jag mig ner för att lata lite då säger Micke:

-Nä men ska jag ge mig på kylskåpet?

Hahahah inte manligt men otroligt bra ide av han. Så han plockade ut allt och diskade alla hyllor. Jag skrubbade ur självesta kylen och sedan in med allt igen.

Phuuu    men vad fint det blir när man är klar.

Efter det blev den en premiär cykeltur till mackarna för att pumpa däcken.

Fasen jag svävade som fram på min "Jolly Rider" jag är så himmla glad fär min cykel!!!

Nu ikväll blev det packning av kläder, för i morgon när jag kommer hem står våra vänner här för ta oss med till Norge!!!

     


Av Isabella - 17 november 2011 06:08

Morgon morgon på er alla.

Veckan har flytit på och jag har vilat ordentligt. Liksom lagt lite "måste saker om sidan" för vad ska hända om jag inte gör dom?

Jag känner verkligen att livet rullar på igen och jag har fått upp humöret igen. Känns super bra.

Låg hemma i min säng i går och tänkte att livet är lite som "super Mario" världarna. Man kommer då och då till ett ställe som är svårt. Och man blir så himmla besviken att man inte klarar av det. Men efter 100:ade försöket så går det!  Så framöver ska jag se på mig själv som Super Mario eller ska jag välja någon annan gubbe??? Iallfall i går så var det en super dag. Jag och mamma hade nu bestämmt att vi ska fara till Chile tillsammans.Så igår var vi och förde över pengar på banken och så igår kväll bokade jag resan. Så Chile her wi com!! Pratade med mina syskon igår kväll och dom vart jätte glada för det. Sedan även igår så efter jag varit klart på stan så fick jag för mig att gå in på polisstationen för att kolla om min cykel kan ha varit där.

Tog en lapp och satte ner och väntaade på min tur. En kraftigt bygg kvinna ropade upp mig och jag förklarde mitt ärende. Ja okej du ska få komma med här och kolla om någon är din.Hon frågade aldrig något om igenkänings täcken eller nåt. Vi gick in i ett stort föråd och HERREGUD vad cyklar det var där. Jag fick gå och strosa fritt och kolla. Medans jag gick där så tänkte jag :

Men vad tusan det är ju bara att ta en och säga den är min. Det fanns ju jätte fina Sjösala cyklar ! Slog bort tanken direkt och tänkte dom kanske luras och ställer in fina för att kolla om man är tjuvaktig av sig  

Och helt plötsligt på den sissta raden stod min flamma "Jolly rider" ÅÅÅÅÅ vilken lycka jag kännde. Det var nästan som på film, när man ser två människor springer mot varandra och omfamnar varandra. Så glad blev jag    

Och jag hade till och med mig nykeln, så jag kunnde bevisa att den var min utan misstänksamheter.

Lite tilltuktad var den men ingent som inte går att fixa.

Tänk vad det finns ärliga människor i Skellefteå. Tog givetvis nummret och adressen till karln som  hittat cykeln och försökte ringa till han igår men fick inget svar. Men ska fara dit med en blommbuket och framföra mitt STORA tack till han.

Så min dag var som gjord igår kan jag lova. Först Resan och sedan cykeln!!!!


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards