Jag kan allt

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Isabella - 13 april 2011 13:19

Phu... vad det ska vara en massa papper på allt man ska göra!  

Idag onsdag klev man upp fixade till sig det som gick att fixa, och cyklade mot ett möte med bror och Råd och stöd hemma hos Rolf. Jag hade i min lilla hjärna trott att när man blivit beviljat detta så är var det klart och insattser är bara att sättas in !!?? Men nä....

Vi har blivit beviljade att få PRATA med Råd och stöd. Nu ska det göras en massa olika in skick av olika blanketter och läkarintyg. Sen räcker det inte med ett läkarintyg utan det ska vara ett nytt för varje gång vi ska söka något. Så just nu så ska det göras en utredning på hans handikapp, ett intyg av en läkar om att söka godman, ett intyg av en läkar om att söka boende stöd. Ja vad säger man SUPER HÄRLIGA SVERIGE!!!!  

Jag har tänkt så här. Om man är handikappad och inte har någon som bryr sig om en då ?? Ska man måsta leva i messär då eller?  Tänk om jag ver SUPER RIK då skulle jag anställa en godeman privat och personal som såg till att han har det bra hela tiden .....

Nä slut gnällt  om det, jag har oxå tagit mig i kragen och köpt sänghimmel tyg nu. Så nu ska jag börja sy och sy och sy. Hoppas min mamma lånar ut symaskinen hennes, min är trasig och jag har inte råd att  lämna in den. Det kostar fan skjortan. 

Men det får jag säkert hon brukar inte vara snål min mamma.

Nä vi får höras sen kram på er alla där ute som kämpar varje dag för att hjälpa någon annan. Ni gör det super bra


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards