Jag kan allt

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Isabella - 2 september 2014 08:12

Klockan är endast 8.10 och jag har satt igång tvätt maskin nr.2 , fikat och skrivit matlista för två veckor. Jag har hållit mitt tidschema idag.

Idag har jag turen att börja kl 16 och detta innebär ju då att man måste göra bort allt man skulle ha gjort om man var hemma på kvällen. Så idag vart det tvätt och storhandla.

Sedan hinner jag oxå med att träna innan jag åker på jobbet.   

Det går bra nu , kompisar det går bra nu !

Uppdatering om denna viktnergång.

Igår var det den 1 sep och vägnings dax . Som alla vet har jag slappat till mig lite efter sommaren. Har nu tränat 4-5 gånger i två veckor nu och detta har resulterar i ett ½ kg nergång. Inte mycke, men ner.

Är endå glad att jag håller formen och nu så börjar ju lite vardagen om och träningen måste bli lite mer i fokus igen   

Igår jobbade jag tyvärr kväll och kunde inte gå på bootcamp, Men nästa gång blir det att fara och träna med bästa Johanna !

Nog snick snackat om detta.

Varje gång jag har möjlighet att mysa framför soffan på morgonen ser jag till 99% morgon tv med nyheter.

VARFÖR ??? Jag blir nästan förbannad varje gång   

Nu i morse pratade det om att vården är kass i sverige och att folk dör i onödan ?

Och det verkar som om att folk blir förvånade ?? VAA ???? Det finns inga sköterskor, byrokratin är på topp. Man ska söka om allt man vill ha hjälp med. Det ska finnas pappaer på allt, väntetiderna är långa på beslut eller på bedömingar.

KLART SOM FAN att folk dör !!!!

Läkare berättar att av 8 timmars arbetsdag så träffar dom patienter 1 timme per dag??? Resten sitter dom framför dator ????

ÄNDÅ tjatar vi om att "vi har så himmla bra vård här i sverige" ?   

Allså vem ska ta i detta??? Varje dag i mitt arbete tar vi genvägar för att det inte finns tid att gå rätt väg. Vem får lida för detta ? ? Jo vi arbetare som mår dåligt för att VI vet att vi inte alltid gör det man skulle eller skulle vilja och dom stackars vårdtagarna.

Näää nu vart jag skit arg igen och måste lugna mig lite.

Allt detta svammel från politiker, chefer på höga stola. . . . .

Sedan står samhället och undrar varför det sjukskrivs så många människor i denna vårdsektor??

Näää bara att luta sig tillbaka och inte försöka bry sig. Göra det man ska och gå hem och försöka glömma att man känner något.

Det är så vi får ett göra fram till någon KLOK politiker själv kanske tar på dig att jobba minst två veckor inom vården, eller själv behöver söka vård som vi vanliga svennson gör! Inte i den privata sektorn allså.

Kommer trolligen inte alls att hända på flera hundra år.

RÖVVVVV!

Nä nu är min tvätt klar och jag får inte missa min agenda idag. Så jag återkommer när jag kastar runt lite kläder en stund.    


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards