Jag kan allt

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Isabella - 14 september 2014 17:40

God afton på er alla helg prissar   

Söndag och klockan passerar snart 18.00 och jag har inte åsta kommit ett skit idag !

Bara en sak som är det viktigaste på denna dag . . . . .jag har bajsat   

Näää skojade bara jag har röstat . Känndes skönt att få göra sin egen röst hörd och nu har jag därför rätten till att klaga här framöver   

Idag hade jag en liten tanke på att fara ut och fota saker, men direkt på morgoen vart det film tittning i soffan .

OCH vi gjorde något förbjudet typ  .

Vi åt godis och chips från igår til frukost    Allså hur hemligt är inte det ? ? ?

Så vi skippade allså frukosten.

Sedan blev det röstnings dax och sedan blev det soffläge igen.

Denna helg kan jag verkligen säga att jag har vilat ut.

Så nu imorgon borde jag vara som en jävla duracell kanin på jobbet.

Om någon finner mig speedad hoppas jag dom säger till mig !

Micke har även idag varit ute med sin skatt sökar.

Vet inte om han håller på att fövandlas till en nörd eller nåt.

Jag fick syn på tv om två karlar som hade samma utrusning som han har ,som var helt jävla galna.

Ni vet sådanna här pogram som bara riktiga amreikanare kan göra, när dom skriker och är så ÖVERTAGGADE att dom nästan spricker.

Så betedde sig dom här karlarna. dom skrek och "hive fivevade" typ hela tiden och liksom kastade sig på marken och grävde maniskt och hårt ?

Hoppas inte Micke blir så där   

Nu blir det lite rökning och lite schema läggning av träning i veckan.

Ha nu en bra vecka och kom ihåg att i morgon kanske vi har en ny regering ! ELLER ??

Av Isabella - 14 september 2014 17:25

Gör denna sås dagen före och låt den stå i kylen över natten. Då blir den som godast !



2 dl grädde

2 dl mjölk

1 vaniljestång

4 ägg gulor

1 dl socker


Gör så här:

Blanda grädde och mjölk i en kastrull.

Öppna vaniljestången och skrapa ur den på alla frön och lägg det i kastrullen och hela stången sedan.

Koka upp allt och lät det koka 2 minuter. Vakta så det inte kokar över!

Dra av plattan och låt det svalna.

Vispa ihop gulorna och sockret pösigt. Häll ner lite av grädd/mjölk blandningen medans du vispar.

Sedan häller du ner ägg blandningen i kastrullen och vispa hela tiden. låt såsen sjuda upp på mycket svag värme under om rörningan tills den börjar tjockna till önskade tjocklek.

VIKTIGT!! 

Låt inte den börja koka för då skär den sig   

Klart!

Den går att servera samma dag men om man låter den stå en natt så blir den GUDOMLIG i smaken.




Av Isabella - 14 september 2014 17:15

Hej jag måste få dela med mig av denna SUPER enkla och JÄVLIGT goda äppelpaj.



4 skalade, skivade äpplen

150 g smör

2 dl rörsocker eller moscvado socker

½ dl ljus sirap

½ dl grädde

3 dl havregryn

1½ dl mjöl

½ tsk bakpulver

1 nypa salt


Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader

Smällt smöret i en kastrull tillsammans med sockret, sirapen och grädden.Lår det just så pass koka upp.

Ta av från värmen och tillsätt havregryn,mjöl,bakpulver och saltet. rör ihop.

Lägg ut äpplerna i en smord pajform och häll över smeten.

Sedan in i ugnen i ca 30 min eller tills den har fått en brun och fin yta.

Servera med vaniljesås eller vaniljglass.

Jag rekomenderar min egen hemgjorda vaniljesås. som ni hittar under såser snart !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards