Jag kan allt

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Isabella - 13 september 2014 13:31

OMG   

Hela dagen har jag varit själv.

Är det så här det är att vara singel och ensamstånde? Efter man städat ingen som stökar till, plinkat på datorn hur mycket jag vill utan att någon proxar på min uppmärksamhet, handlat och ätit en äcklig varmkorv på Coop, börjat baka utan att någon sliter i smet skålen. Spelat den musik jag vill utan att någon klagar på att det är skit och skriker att jag ska sänka.

Är det så här det är ? ? ?

Herre gud vad nice FÖRUTOM att jag skulle inte vilja ha det så jämt !

Men en gång i veckan skulle vara nice att bara få vara själv en hel dag och bara göra det man vill,när man vill, hur man vill!   

Nu har jag varit på Coop och inhanlat det som ska serveras ikväll.

Ikväll blir det hel grillad Biffkött med pommes och spännande såser. Till efterrätt blir det Knäck äppelpaj med hemma gjort vaniljesås.

Sedan till snacks blir det osthjärtan och godis.

Sedan det bästa av allt att Sara kommer och vi hinner träffas innan hon flyttar ner till södra Sverige   för några månade (hoppas jag i allfall) .

Så nu har jag inte tid med er för nu ska jag fortsätta att vara ensamstånde och spela musik i högta sky medans jag bakar min kaka !

HOJ ! ! !

Av Isabella - 13 september 2014 08:19

Helgen har skjutit av sitt start skott.   

Den började kanske lite i går kväll. Jag hade gjort klart och tydligt för mina medlemmar att det SKULLE tvättas och att vi ALLA skulle hjälpa till.

Nu vart det bara jag och Micke som gjorde det för att Rebbe var hos sin kille.

Efter jobbet for jag och Micke och åt på Södergrillen. Jäkligt skönt att slippa laga mat och slippa stöka undan. Tur hade vi oxå att ingen tvättade före oss så vi fick börja tvätta denna JÄTTE hög redan kl 16.30 istället för 19.00   

Så innan maten satte vi igån tvätten. Vi åt så jag vart stinn i magen och mådde dåligt    hem igen och sätta på nya maskiner. Upp och duscha, göra det vuxna gör ibland (gäller att passa på när inte dottern är hemma och stör) , ut i tvättstugan, se lite Rederiet, ut i tvätt stugan för sissa gången, sedan la vi oss i soffan igen för att fortsätta se Rederiet.

Klockan var då kanske 20.00 och vi tog täcke och kuddar till tven.

Sedan var vi färdiga för kvällen.

Jag vakande första gången vid 21 och tänkte . . . . .

Men är klockan redan natt ? ? ? NÄÄÄ den är ju bara 21    Hann bara tänka det så sov jag IGEN.

Vakande igen vid 21.30 och tänkte. . . . .jag det var denna tve kväll.

Hjälpte Micke till sängen och släckte alla lampor och kröp ner och somande   

Så fredagen blev kanske lite kort.

Men då blir lördagen dessdå längre. Redan kl 5 var vi vakna och undrade om vi skulle stiga upp?

Men nu fick det vara nog med "gammelfolk" fasoner ! Att lägga sig tidige ska inte bli att stiga upp kl 5 på morgon. Så vi tvinade oss själva att somna om igen till kl 7.30   

Nu har jag hela dagen framför mig. Vika tvätt, damsuga , träffa min älskade Sara, ser hockey och säkert äta lite lördags godis.

Allså bara roliga  saker och en lördag i min smak.

Fundera på att i morgon när Micke far ut med sin vän Joel att jag ska fara ut och fota lite. Var länge sedan och nu har höst färgerna börjat komma och jag känner suget igen.

Men vi får se.

Nä nu ska jag ta hand om min farm innan jag börjar dagen här hos familjen Lindgren!


HA EN TREVLIG HELG ALLIHOP !


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards