Jag kan allt

Alla inlägg under juni 2009

Av Isabella - 24 juni 2009 09:25

Japp nu far vi och badar på Vitbergbadet och sola jag vill bli röd på kroppen, vill få lite färg. Känns skön att kunna ligga där och slappa och vila hela dagen. kommer att jobba i natt på boendet. Känns ba att få in lite pengar till kassan. Kommer att ta med mig kameran och ta lite kort. Så det kanske kommer mer bilder i morgon.

Puss och kram på er


Av Isabella - 24 juni 2009 08:04

Japp nu sitter jag här kl 8 och jag har hunit med en del idag. Vaknade vi halv sju. Slet då på mig mina springar skor och for ut och sprang min korta sträck. Känndes helt ok, men jag har träningsvärk i benen nu efter alla dagars cykling, men det gick INGA URSÄKTER.När jag komme till baka så hade jag fått ett medelande om jag ville jobba inatt. Jag svarade JA på det och sedna klämde jag ner röven nu i sängen och sitter fram för dator. ar fört över lite bildersom vi tagit och tänkte dela med mig till er av några. Lite från midsommarafton.... Sen ska jag gå och ta mig frukost och väcka min dotter. Vi höres sen kram på er.

Av Isabella - 24 juni 2009 07:29

Jo hej på er i går efter jag tvättat klart så begav vi oss till badet- Vart ju helt perfect. Solen sken som bara den och ungarna var som bortblåsta direkt vi satte ner foten på badet. Min roliga vän, som nu komme på den här iden på måndag hade ju då inte med sig bad kläder så hon sätt i kläder..hahahahha roligt kvinna det där. När kl närmade sig fyra så kännde vi att det räckte, så då for vi hem och lagade lite mat. Micke var hemma när vi komme hem. Vi lagade lite köttgryta och potatis.

Efter middagen bestämde jag och Micke att vi skulle ta en cykel tur igen. Den här gången drog vi mot Bergsbyn. När vi komme dit så delade vi på en kulglass och sedan cyklade vi norra sidan tillbaka. Härligt måste jag säga, men det känns i bena nu. Jag kan väl säga att vi kanske har cyklat minst tre mil på två dagar och det är otroligt för att vara mig , är som stolt!!

när vi komme hem så var kl kanske kring åtta och då tog vi en behövlig duchs och la oss och myste en lite stund i sänge. men då komme vi på att vi hade en svenska film vi hade hyrt som skulle se. så vi tog täckerna till soffan och såg den....helt jävla kass film!! Se den inte.... den heter: Låt den rätte komma in.

Sen somnade vi trötta och glada.

Av Isabella - 23 juni 2009 10:07

Ja vaknade av mys Micke igen innan han klocka ringde. Vi låg och mysten en stund sen steg han upp och gjorde sig färdig och komme till sängen en stund till. Vi steg upp just före kl 7 och gick till tvättstugan. Och jag blir så FÖRBANNAD för att torktumlaren är trasig IGEN. Och jag vet varför den är det oxå. Jo för att det finns ränt några lata JÄVLAR där ute, som inte orkar göra rent damfiltret och det gör att en brand säkring löser ut och den slutar ge värme.....fy fan vad trött jag blir på sånt.

Men iallafall så tvättar jag nu och det är skit varmt idag ,så vi kanske ska fara till Vitbergsbadet och bada men min bästa vän. Nä ska gå ut till tvätten nu så vi hörs sen.

Föresten så måste jahg bara berätta vad min dotter sa. Jo när vi skulle fara och cykla igår kväll så tänkte jag attjag sätter på mig min sportbh. Både Micke och Rebbe satt i sängen och kollade, ja så då lite glatt

-nu jäklar sitter pattarna där dom ska!  Micke säger

- Hoppa då får vi se.

Jag hoppar upp och ner några gånger och Rebbes säger..

-Ja men din mage gör inte det????

Hahahah nä tro fan det sa jag om man gått ner 30kg så är den väl inte den fastaste...rolig tjej.

Nåja vi hör sen krampå er alla

Av Isabella - 23 juni 2009 09:51

Jo ho nu är vi på gång här i familjen.

Igår när Micke komme hem så hade jag lagat vårrullar och pekingsoppa. Lite lyxit för att vara en måndag men vad gör man inte för kärleken...hihihi

Sen gjorde vi oss i ordning för att cykla men Rebbe till träningen. När vi komme dit hade jag med mig kameran och vi bestämde att vi skulle fara ut och cykla medans hon tränade i en och en halv timme. Så vi begav oss. Vi for mot Kroksjön. Jag kan säga att jag har NOLL kondition men det kommer väl så småningom. DEt var typ bara uppför hela vägen till Kroksjön. När vi komme fram gick vi in till Mickes bror och drack lite vatten och snackade en kort stund sen for vi igen. Och vi for ut mot Burträskvägen och mot stan igen. Gick betydligt fortare hem till stan. Var hur skönt som helst. Jag vet inte exat men nog tror jag vi har cyklat minst en och halv mil. Komme tillbaka till träning och hämtade upp Rebbe. Hem och sätta oss ner för att diskuterahur det ska fungera här hemma nu med rehgler och sånt. Här kommer resultatet.

1. Mamma och pappa ska inte dricka mer.

2. Mamma och pappa ska inte gå ut så ofta.

3.Rebecca ska plocka bort i sitt rum varje dag.

4. Hon ska damsuga varje fredag och göra ren buren till Sotis.

5.Rebecca har tv- och spel tid mellan kl 18.00-20.00, vid en regnig dag så är det ok att sitta och spela eller titta på tve på dagen en stund.

6.Godis äter vi bara på lördag.

7.Läska försöker vi hålla på helgerna.

8. Rebecca går i säng på veckorn kl 22.00 och helger är lite mer fria.

Alla har vi skrivit under  och det sitter i köket. Känns helt ok.

Efter mötet var det direkt i säng för Micke stackaren skulle ju upp och jobba. Mys gubben där vakande mitt inatten och skulle bara mysa med mig ( jag menar inte knulla nu utan mysa) så jag var tvungen säga till att han skulle sova.

Slut

Av Isabella - 22 juni 2009 14:40

HA HA HA HA jag gjorde det. Tog på min mina nya springar skor och min nya dyra sportbh. Och jogging kläder och SPRANG!!!!!

Nu har jag börjat iallafall. Vaart ingen lång sträck men det kanske tog 5 min, men tycker att jag var bra för att vara första gången. Har ALDRIG sprungit i hela mitt liv. Var skit jobbigt men känns ok när man komme tillbaka. Så nu måste jag fortsätta lite lite längre varje dag, så kommer nog konditionen tillslut.

Jag lever.....

Ska nu fara och handla lite för att sen laga lite mat och skicka iväg min dotter till fotbollsträning. Ikväll ska vi ha ett familjeråd hemma och sätta upp lite regler för damen här som mer och mer sitter inne och bara spelar dator och andra tv spel.

Åter kommer med hur reglerna ser ut.

Kram på er alla som vill läsa om mitt liv. I både motgångar och framgångar.

Av Isabella - 22 juni 2009 13:23

Ja komme hem kl halv nio i morse. Gick raka vägen till sängen. Somnade som en klubbad säl. Vakande av att Micke komme hem till lunch och komme in och pussade på mig.

Då var kl ca kvart över elva. Låg kvar en stund i sängen och drog mig. Min lilla bästaste vän komme efter en kort stund men hennes ena son, så då var det bara att he sig upp. Vi rökte en lite cigge och snacka om allvariga saker. Till dig vill jag säga

-Jag älska dig och kommer alltid finnas här men du gumman du måste bestämma dig..... du kommer att klara det om du bara bestämmer dig.

Efter vi snackt så for vi eller rättare sakt  jag och åt en kebab. Sedan skjusade jag henne till bussen. For raka vägen hem och sitter här nu.

Det är ju skit varm ute idag tror jag ska försöka ta på mig springar skora för första gången i mitt liv om en stund. Återkommer om jag inte dött.

Av Isabella - 22 juni 2009 13:06

Ja nu börjar folk fråga mig vad min hemlighet var, jag har ju helt glömt att berätta så förlåt mig.

Jo så här var det. Jag och Micke var  nämligen och kollade på ett hus. Japp ni hörde rätt. Dom som nu vi känner tänker ju direkr...ja ha nu igen . Det är såhär att vi hade ett hus i Ursviken för ungerfär sju år sen. Men vi bodde inte där länge, ungefär ett halv år innan vi sålde igen och flyttade ifrån varanndra. Och efter ett år så flyttade Micke tillbaka till mig i lägenheten jag eller vi bor i nu. Iallafall så har vi inte letat hus och vi har deträtt bra som vi har det men, när vi åkte hem från stugan förra helgen så åkte vi förbi ett jätte litet hus som var tillsalu. Det var ingen som bodde i det nu så vi stannade och gick ut och kollade. Vi vart frälsta direk och ville ha det. For hem och kollade på nätet. Priset var ingenting och tanken var ju att vi skulle sälja lägenheten och stugan och köpa det kontan så vi inte behöve låna.

Vi ringde mäklaren dagen efter och vi fick komma och kolla på det. Helt perfekt hus för oss var det, men mycke jobb. Vi ville ju göra om allt i det. Och efter som vi inte tänkt låna till det så förstod vi ju att det kommer att ta tid. Vi satte oss ner onsdagkväll och skrv upp för- och nackdelar.

Fördelarna var många men jag tror nackdelarna vart mer. Månades kosnaden hade vi fått ner otroligt mycke men om man ska renovera eftersom så hade det inte blivit över några pengar på många månader. Sen det som avgjorde det hela var att nu när jag jobbar natt och om Micke börjar ligga borta och jobba så ja lillan sova själv i huset i ödemarken och det vill vi inte och hon är lite för liten för det. Så summan av kardimumman vart att vi drog oss ur allt. Känns skönt så här i efter han tycker jag. Sen för bekväma av oss.

Så alla som undrat nu vet ni.....

Vi bor kvar och vi leter inte hus.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards