Jag kan allt

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Isabella - 1 maj 2010 21:22

Men vilket tråkigt väder vi har haft idag. När jag slutade så spö regnade..!!!  Och det var kallt och blåste. Fy och tvi. Tog min lilla 360 hem med full värme och åkte hem åt. Mys gubben där hemma hade varit vaken sen kl 5 och vänta på mig. Gulligt av han  . När jag klev innan för dörren tog jag av mig och klev rätt in i duschen för att få upp lite värma. Sedan raka vägen till sängen. Tyvärr så vart det kanske inte så hemskt mycke sova men en stund. Jag hade lovat pappa och Kerstin och Kalle och Molly att komma och fika en sväng för jag ville ju säga hej då till dom och ge dom en kram innan jag far. Så vi 11 tiden så klev vi upp och for och handlade fikabröd och lite snacks till kvällen. Dom kom , vi fikade vi kramades och dom for just vid två tiden. Jag och Micke iväg och hämtade Rebbe på träningen.Varje gång vi varit ut har jag frusit så jag trott att bröstvårtorna ska trilla av. Sedan hem en stun och sedan ut IGEN. Nu var det fotbollen. Vi skulle vara med på en match av Sunnanåtjejorna (allså A-laget) och heja på....!!!!!!  Idetta väder????

FY FAN VAD JAG FRÖS....!!!!!!! Visserligen skulle vio ch äta middag med mamma och Ove på Tatung så vi behövde bara vara ute i 1 timme. Men det räckte för att min kropp skulle frysa ihop...   Jag trodde jag skulle död....

Iväg sedan till resturangen och inte han jag bli varm där heller. Frös ända in i märgen tror jag. Så när vi ätit klart skyndade vi oss hem och klädde av oss och bara mys ner oss i sängen nakna...hahahah jo det är sant. Vad kropps värmen kan göra under... Just som jag hade fått till baka färgen på fingrarna så var det dax att fara till jobbet, så ut igen.... så nu sitter jag här och fryser lite igen.Men men det går väl över snart.   

Jag vill passa på att tacka alla som lyckönskar mig på min resa nu på måndag. kännns verkligen roligt att så många tycker detta är roligt. Tack så hemskt mycke och jag hoppas vi kommer att höras igen när jag kommer hem den 18 maj. Nä nu ska jag sluta sitta vid datorn för jag har så förbaskat ont i ryggen och en axel. Stor kram på er så hörs vi för sissa gången imorgon innan jag far. Sov gott på er alla

Av Isabella - 1 maj 2010 06:22

Hej nu har det hunnit vara Valbors i går. Men vad tusan hade vi för väder då här där vi bor???? Jo en massa snöande och kallt  Micke hade prata om hela veckan att han tyckte vi skulle fara ut och kolla in någon brasa inna jag skulle på jobbet. Men så vart det då inte. Vi grillade, jätte gott vart det och sedan la vi oss i sängen och skulle bara smällt maten. Men vad tusan ,Rebecca var med en kompis hos henne och jag och Micke SOMNADE.....  

Men skönt var det. Sedan vakande vi upp kring halv åtta och kollade  in tv en stund oh sedan var det dags för mig att dra til jobbet. Inte så intressant Valborg allså för våran  del. Hade ju kanske varit roligare för er om jag berätta om värsta supar festen. Där man hade druckigt sig skit full och dansat helt tokigt och kanske ramlat och gjort sig illa och ni vet ...alla dom där klassiska sakerna som man ska säga och göra i fyllan....  

Men inte på denna sida kommer ni att få läsa det. Tråkigt men sant.

Satt och såg en interjuv med en kändis. Kom inte riktigt ihåg nu med vem det var med det var med en tjej iallfall. Hon hade valt att vara nykterist. Jag tror säkert att hon hade provat dricka och hon tyckte inte om alkohol. Så hon såg ingen nytta med att dricka alls. Men hon sa något som jag tänkt på.  När man väljer att inte dricka så blir man automatiskt en tråk måns i andras ögon. Och det annses ganska konstigt att man väljer bort det. Fram föra allt för hon som är känndis och går på olkika kändis partyn. Hon sa att hon brukade köpa en drink som hon gick och bar på för att slippa förklara sig, var som enklast på det viset. Då kan man ju undra varför man ska BEHÖVA förklara sig...  

Har ju själv upp levt detta nu när vi inte har drukigt på mycke länge. Jag ska ju icke förneka att jag själv tycker att alkoholen är en stor del i  när man ska umgås som vuxna. Men varför skadet vara det???? Vad man än gör som vuxen NÄSTAN så ska det drickas...middagar till fester osv....

Betyder verkligen denna dryck så otroligt jävla myke för folket. Att man ska behöva den för att kunna umgås? Och att man anses lite tråkigt eller konstig om man inte inntar den???

Ja ja nog snackat om det nu. Idag blir det sovning och sedan kommer farfar och Molly och hälsar på en stund på fika. Sedan har jag bokat bord på Tatung för en trevlig middag med mamma och Ove inna jag åker så vi hinner träffa ordentligt, sen jobbSå ni må ha det så himma tråkigt idag..ahhaha

Nä skojade bara med er. Ha roligt idag och ät mycke godis snälla ni.  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards