Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Jag vill jobba

Av Isabella - 22 december 2011 20:03

Tjaba

Att jag vill jobba nu känns bra. Kan man ha så tur att man längtar till jobbet ibland? Ja det kan man.

Och nu längtar jag för att jag vet att efter första natten så kommer JULAFTON!!!!! 

Allså så himmla roligt.

Redan idag har vi tjuv börjat.

En fördel (tyckte man då när man var yngre) med skilda föräldrar var ju att man fick kanske en aningen mer julklapper OCH att man firade jul en gång mer än dom som inte hade skilda föräldrar. Som vuxen blir det lite mer jobbigt, genom att man ska fara runt till alla nära och kära.

Men iallafall så vi har varit hos min far och Kerstin i kväll. Vi bjöds på god mat och fika. Och vi fick julklapper.

Det som var lite surt var att INNAN jul bestämde vi att vi vuxna INTE skulle byta julklapper!! Både för att det är bara att byta pengar och om någon inte har det så himmla fett ställt tycker jag inte att man ska slösa pengarna på att vi vuxna ska ha paket. DÄRFÖR hade jag inte köpt något till pappa och Kerstin MEN dom har köpt till oss????   

Känns väl si så där kan jag väl säga, lite som att man är snål. Men jag tyckte att vi inte skulle göra det för deras skull och för att jag behöver verkligen inte julklappar.

Jag tycker det är mysigt att bara få träffas och ha trevligt en stund och att det viktigaste är att barnen får. Men nä..... 

Men jag fick verkligen bra julklappar av dom.

Sissta delen av VARUHUSET och den första och andra delen av SVENSKA HJÄRTAN, plus en familje almenacka, ett pressentkort på KICKS.

Så jag är jätte tacksam för det.

Micke fick en bok om öl och Becca fick en massa saker.

Stort tack till pappa och Kersting för mat och klappar.

Nu blir det tven resten av kvällen, troligen en sväng på toa oxå och sedan sova skönt tills i morgon.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards