Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Livet .....

Av Isabella - 6 juni 2012 22:49

Hej och god kväll på er.

Dagen har varit trevlig och rätt soft. Jag fick ett besked idag om att en ung kvinna hade gått över på andra sidan i går. För typ 1-2 månader sen skrev jag om denna tjej (hon hade varit dagisfröken till Rebecca) om henns kamp mot cancer, om hennes vardag och tankar som hon hade. Hennes blogg finns på sidan här vid "länkar". Nu i går hade hon kämpat klart..... fy vad orättvist livet är. En ung snygg tjej med man och tre små barn.....  Nu känner jag inte henne personligen utan, jag vet som sakt bara vem hon är, men endå blir man berörd av denna saning att det kan hända VEM SOM HELST!

Idag efter jag fått veta detta så var jag,Micke och Rebba på Ica Maxi och handla och när jag går där stöter jag på en anna bloggare jag följt etta tag. Han började blogga när HANS fru/tjej dog i februari i cancer om livet efter åt, och om hur han försöker anpassa sig till vardagen och vara en bra ensamstånde pappa. Det var genom hans blogg jag hittade den andra bloggen.

Iallafall så stötte jag på han på ica. Givetvis vet han inte vem jag är och jag känner inte han. Men när jag gick där och såg han och vetskapen om att han förmodlen visst oxå att hon gått vidare blev olustig. Jag började titta mig omkring och se nästan bara FAMILJER lyckliga som skrattar och handlar. Det känns som han tänker " varför handlar jag sjäv" Varför finns inte min älskade längre, varför hände detta mig?

Jag nästan ser sorgen i hans ögon och känner mig lite skyldig till att jag har då en familj, en man att dela saker med........

ORÄTTVIST ORÄTTVIST ORÄTTVIST....

Efter vi ätit middag gav Micke förslag på att vi skulle se en film han hade. Ja okej sa jag. DEt var en sann film och vet ni vad den handlade om?

Jo om en familj som frun/tejen dött i cancer och manen försöker med alla medel han kan att hjälpa dom här stackars barnen att komma vidare i livet trotts sin egen sorg och kamp.... Va?!! Ja så jag var ju tvungen att flänna en en hel del..

Men en då så himmla orättvist livet är och så himmla tacksam man är för det man har....

Till Linas familj och till Lina vill jag ägna en tanke. Vila i frid och ni kommer att träffas igen det lovar jag.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Lördag 11 maj 16:05


....... Isabella och jag är alkoholist. För 6 månader sedan vaknade jag upp en lördags morgon, bakis och med totalt minnes förlust sedan kl 23 kvällen före. Ångesten var enorm och kroppen skrek. Jag har lyckats igen bli as packad. Stort jävla gratti...

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards