Jag kan allt

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Isabella - 26 juni 2012 23:32

Idag satt jag i min soffa i lugnan ror och helt plötsligt hördejag hur kråkorna skrek utan för fönstret, mycker mer an vanligt. Nyfiken som man är så tog jag min cigge och gick ut för att kolla på vad som stod på.

Jo mycke riktigt, en lite kråk unge hade ramlat ner till marken och hoppade förtvivlat på marken. Och till råga på allt så var det ju en stor farlig katt där och ville äta upp han.   

Så jag tog min kamera och tänkte att nu skulle jag få några action fyllda bilder!!??

Men näää , katten var rätt feg och liksom bara vaktade på håll.

Sedan kom en granne ut och försökte rädda pippin.

Det hela slutade med att katten tror jag tröttnade och sket i den där lill pipppin, MEN senar ikväll såg jag stackaren på gräsmatten i regnet.

Hans enda tur var just då att det regnade för vi har sååå mycke katter som förmodligen skulle vilja ha en mumsbit av han.

Själklart tyckte jag synd om pippin men som sakt, det är livets livscykel att sådanna saker händer.

Sjävl försökte Micke att jaga ut våran lattis kisse...

-Skynda dig ut nu kissen för du har ett skrovmål där nere!   

Men hon bara titta upp på han och tänkte förmodligen...

-Glöm det gubb jävel, jag har ju mat inne !

   



Av Isabella - 26 juni 2012 20:48

Ja hej igen.

Lördagen blev det mer trevligheter innan jag skulle jobba på natten. Började morgonen med att tvätta och super städa!

Kännde mig super duktig, kanske lite EXTRA duktig på tanken att många låg förmodligen och höll i huvudet den tiden jag klev upp.

Efter städning och tvättning blev det lite handling och sedan packade vi bilen full med mat och grill saker och for och hämtade farfar och Molly och begav oss mot Vitberget. Solen sken som bara den och bara att det är varmt ute blir man ju så himmla glad över.

Vi wookade mat och bara mös, och min broder komme oxå och åt.

     

  Jag tänker så här nu att ni är kanske less mig så jag tar söndagen kort.

Kommer hem, vilat 1 timme, for på loppis, for och hämtade Bassen och hämta Axel på flyget ,till Burträsk och firade Kally(Mickes mormor), hem och koka kaffe och packa en massa kakor och iväg på match och sälja fika, hem och somna som en klubbad lake.


Av Isabella - 26 juni 2012 20:25

Hej vänner.

Jag som lovade er min helg i bild, och så ni har fått vänta, men nu är det här. Min midsomar firade vi i Burteäsk/ Innansjön med min svärmor,Sören,Sofie,Amanda,Nadja,Loke,Billy,Micke och Rebecca.

DAgen började med en sväng förbi Buträska på hembyggds området. Sjävl klart ville man se en midsommarstång, dans och musik.

         

 

Efter det bar det av till Mickes mormor för en liten blixt visit, men hemskt givande. Vi snick snackade och sedan begav vi oss till Innansjön.

När vi kom dit hade Sören gjort i ordning allt och packat sexhjulingen med mat och spänt på den otroligt fina vagene han har byggt. Innan vi for så passade vi alla på att mata hönorna och gud vad roligt barnen tyckte det var. En sur höna var typ galen och bet Loke i fingret.Men Loke bara skrattade.

   

Sedan packade vi ihop oss på släppen och det bar i väg mot forsen. Så otroligt vacker Innansjön är på sommaren. Lite kan jag väl säga att jag saknar stugan. Men när vi kommer fram gick Micke och prov fiskade en svän och barnen lekte och vi andra satte oss brevid vattnet och bara njöt av sommar värmen.

Sören styrde upp maten och började gilla. Allså så otroligt gott att äta i naturen. Grillat kött och potatid gratäng blev vi bjudna på och en massa tillbehör. Vi blev väl kvar där i några timmar och sedan bar det iväg hem igen. Barnen var trötta av allt spring. Vi avslutade kvällen med en lite sväng i byn. Helt otroligt skön och lugn middsommar. Faktiskt kan jag säga att dom var nog bland dom bättre. Man vaknade dagen efter och mådde bara prima.

                 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards