Jag kan allt

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Isabella - 21 november 2013 06:25

God morgon mina läsare !

Torsdag är det idag och morgenen började tidigare än vanligt. Tydligen var det någon som glömde boka tvätt tid i söndag och vi åker bort i morgon så det vart på min lott att stiga upp tidigt som böveln och börja tvätta idag (som vanligt)    Jag hoppade kanske inte upp ur sängen av glädje för att min kroppa ömmar lite varstans just nu.  Det är nämligen så här. Som ni vet är det ju himmelens halkigt ute nu, och det har ju varit det nästan hela veckan. Jag har cyklat hela veckan (med en stor försiktighet) och det har gått mycket bra. Men i förrgår när jag komme hem från jobbet och hade just parkerat min cykel så händer det alla är rädd för......  

Jag halkar med ena foten, i fallet sliter jag med mig typ två cyklar, min mat kasse flyger i luften och innan jag landar på knäet / min onda höft så skriker jag  HELVETET ?   

OCH tillråga på allt hade just en tant gått förbi mig som naturligt vi stannar till och vänder sig om !!!

Jag studsade upp rätade till cyklarna och skulle ju då visa tanten att det var ingen fara. Halltar mig till trappen och känner hur JÄVLA ont det gjore i höften och knäet, nästan så jag ville flänna.....  

Så nu i två dagar har jag haft ont och lite värk på nätterna, men det är mycet bättre idag. Jag hoppas detta inte är ett sådant "fall år" som jag brukar ha ibland. Vissa vintrar går det super bra, men andra kan jag falla som en fura hela tiden. Jag hoppas inte detta blir ett sådant för det klarar inte in ömma och gammla kropp.

Veckans fel läsning har oxå inträffat här hemma.

Jag sitter still lungt en morgon och ser på nyhetsmorgon. Micke sitter vi köksbordet och stirrar in i datorn. plötsligt så snackar dom med en snubbe i tven som har en mycket märklig pressentation (eller vad man ska kalla det) ? Han  har ju då givet ett namn som kommer upp på en remsa under han, och efter namnet står det att han är  " USA kännare & STAVSVETTSARE ??

Jag läsrer detta högt och påpekar för Micke att det var en konstig blandning av yrken.Killen ser hemskt fenimin ut och jag kan NÄSTAN lova att han var/är homosexuell.

Micke stirrar till på mig när jag påpekar detta med en tröttsam min och säger....

-Du tror inte det stod STADSVETARE???

-NJA ...tror du det?? Kan jag har läst så fel ??? NÄÄÄÄÄÄÄÄ

Men efteren stund så kommer remsan upp igen och jo visst hade han rätt Micke. Så var det och jag skrattar lite för mig själv , samtidigt som jag tänker att är jag så himmla dåligt på att läsa ??   

Jag utlovad lite bilder från helgen fotande. Det gick super bra, men visst är det roligare att fota på sommaren. Men bilderna blev bra och min vän Maria och hennes familj vart nöjda, det är det som är det viktiga. Här kommer några bilder från helgen.

           


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards