Jag kan allt

Alla inlägg den 16 november 2013

Av Isabella - 16 november 2013 09:05

God morgon på er alla glada och morgon pigga   

Idag har vi en härlig dag framför oss och jag har en rolig förredetta kväll att minnas. Jag var bjuden till min förra kollega Carro i Ursviken på middag med Sara och Emelie. God så trevligt vi hade och vilka historier jag fick höra.

Efter som vi jobbar alla inom äldrevården och har jobbat på samma ställe, så själv klart vill man höra hur det går för alla gammlen man saknar   

Sedan har vi ju alla nya jobb ny och det finns ju en del roliga saker att berätta då oxå. Tex berättade en av oss en jävligt rolig sak.

Det var på ett bonde på kvällen när två stycken skulle gå in till en farbror och säga god natt. Troligen var personalen förrvirrad eller så var hade dom inte läst på riktigt vem som bodde i den lägenhetern.

Iallfall så gick dom in och sa ett namn (som inte var rätt namn) ropade flera gånger och till slut svarde gubben lite irritrat

-Men jag heter för fan XXXXXXXX !

Personalen bad om ursäkt att dom sagt fel och sedan något i stil med

-Vänd dig hitåt ska du få se något xxxxxxxx, för dom hade något att visa han (glada som f-n var dom och tänkte nu skämtar vi till det lite för han .

Då säger han med uppgiven röst...

-MEN jag är ju för fan BLIND!!!

Hahahahahahah vilket tramp i klaveret !

Allt är ju ganska roligt så så här i efterhand, och det finns en massa skaer man skulle vilja berätta , men tysnadsplikkten sätter stopp för det.   

Men många av gammlen har verkligen humor och gör verkliga roliga saker ibland. Dessutom när människor blir dementa så kan dom verkligen säga roliga saker till oss. Och viktigt att veta är då att vi skrattar inte åt dom utan med dom oftas. För oftas vet dom själva någonstans (en del av dom ) att dom är inte som förr och dom säger en del konstiga och roliga saker.   

Sedan efter en super god middag så blev det idol och vi han gå igenom ,snoppar,män, jobb, livets alla tråkiga saker och ja allt ni vet vi tjejor gör när vi träffas!

Idag mina läsare så blir det att fota min vän och hennes familj. så nu ska jag försöka klä på mig kläder, fika ,plocka bort från igår, ta fram kameran och rengöra objektiven.

Micke klev pp kl 7 i morseoch for och pimplade med sin vän Joel ?   

Jag funderar då på vilken is dom är på ?

Och jag hoppas på att dom INTE får fisk, få då ska det finnas ett tvång att äta fisk för det är JU SÅ nyttigt och nu när Micke fiskar så kan väl jag laga till den ???   

NÄÄÄÄÄ jag vill inte laga till den för jag tycker inte om fisk (förutom surströming) och jag vill inte lukta sur fisk om händer i flera dagar !

Så snäälla gud eller vad som nu finns . Låt inte Micke och Joel få någon fisk OCH se till att dom inte går genom isen!

Pöss på er så syns vi kanske ikväll och kanske om bilderna blir bra så kanske ni går se några. !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards