Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Lyckan var gjort !

Av Isabella - 29 september 2014 19:22

Tjo ho på er.

Idag när vi var och STOR handlade vart jag så himmla glad i mitt hjärta.

För några månaders sedan har man ju fått reda på att vindruvor är bland det giftigaste vi kan stoppa i oss i frukt väg. Upp till 22 olika gifter hittar man i druvorna man köper och en del av meddlerna är direkt skadliga för små barn.

EKOLIOISKT är något jag har börja välja mer och mer. Jag köper alla mina frukter och grönsaker i ekologist. Allt som jag kan köpa ekologist köper jag ekologist för att jag själv inte vill ha i mig mer gifter och för att för miljön ska besparas givet vis.

När det gäller ekologisk frukt finns det inte så där hemskt mycket att välja mellan här i sverige.

Men idag hände det jag har längtat efter.

EKOLOGISKA VINDRUVOR !!!!!   

Allså jag har i tjuven ätit vindruvor ibland när man har blivit bjuden på det hos vårdtagare med njutning. Vindruvor är ju så gott och nu i veckan har dom EKOLOGISKA vindruvor på Coop.

Fy vad jag ska frossa i det ikväll.    

Idag har jag även hört på tv (man hör mycke på tve nuförtiden) vi komsumerar ALLDELES för mycket kött här i världen.

Köttproductionen är på tog för hög och egentligen inte så där jätte nyttig.

Vegan har tydligen blivit inne och mordent nuförtiden.

MEN vegan kommer jag aldrig att bli. Jag gillar kött och ska inte sluta äta kött. Men funderar på att införa en vegitarisk dag i veckan eller två. för att kunna bidra till att minska köttmarkanden.

Det känns som det skulle kunna bli en vinn vinn situation för både mig och för miljön.

Det skulle vara roligt om mina läsare oxå vill införa en veg-dag. För om man tänker typ på att våra barnbarnsbarn så kunna få en värld så måste vi människor börja tänka efter på hur vi vårdar våran moder jord.

Vi har bara en jord och vi har bara ett liv !

Tänk på det mina vänner !

Nu ska jag skölja mina goda vindruvor och slå mig ner i soffan för att vila till mig !

PÖSS på er !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards