Jag kan allt

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Isabella - 2 juni 2014 11:01

Hej hej tillbaka igen efter 2 min.

Mycke har hänt och jag har inte haft tid att skriva till er. Men nu finner jag tid och tänkte berätta för er om min upplevelse i Onsdag när jag, Micke och Rebbe var på Glada Hudik-teatern.

Allså vilka duktiga skådespelare.   

Helt fantasktisk roliga och framförallt DUKTIGA. Trollkarlen från Oz handlade då om en familj med vanliga problem och drömar. Dom får möjligheten att sätta sig i skuld och träda in i en fantasivärld där man ska kunna uppfylla sina drömar lätt som en plätt.

Attl var så himmla roligt och bra och man kände igen sig själv i den värld vi lever i.

Tex var ett nummer om en kille, som inte ville leva i en fantasi värld längre. så han hade slutat med Facebook. Slutat lägga ut maträtter, hur långt han hade sprungit och slutat skriva hur lycklig han var.

Istället hade han börjat gå på stan och skrika ut det istället   Vilken mat han åt, hur mycke han hade motionerat och såvidare. . .

-Jag har redan fått tre följare. En polis, en psykolog och en läkare..... hahahahahah ROLIGT !

Hela bud skapet med denna teater var att vi männikskor har byggt upp en låssas värld runt oss och att vi försöker framställa oss som något vi kanske inte är.

Istället så borde vi bara accepterat att alla är vi olika, ser olika ut och gör saker olika. Att man ska vara nöjd med hur man ser ut och hur man är. Man behöver inte alltid göra saker för andra. Utan ska man göra skaer ska man göra dom för sig själv !

En jätte roligt, intressant teater med många fina budskap. Får man chansen att sed den så tycker jag verkligen man ska göra det.

Så kommihåg det alla där ute. Vi alla duger som vi är. Man får vara annorlunda på olika sätt!



Av Isabella - 2 juni 2014 10:49

God förmiddag på er alla glada skitar   

Måndag är det idag och jag har en ledig dag men inte kväll.

I går var det dagen DET då jag skulle väga och mäta mig. Det har ju allså gått en hel månad nu och jag har hållit igång träningen och tänkt efter vad jag stoppar i munnen.

Späningen var stor när jag tog fram vågen.

Tog ett kliv i taget och väntande med späning på siffran.

Jag har funderat dom sista dagarna på hur mycke jag kan ha gått ner, och om jag har gått ner, och hur jag ska förhålla mig om jag inte gått ner något. Vad ska jag vara nöjd med och vad kommer att göra mig besviken.

Jag har inte kommit fram till så mycke, utan väntade då allså till igår.

Så mina damer och herrar.

Jag startade med en vikt på exakt 70kg och igår var den 67kg   Känslan vart först

-Men vad fan vad lite ?? Men när jag tänkte till sedan så 3 kg på 4 veckor är inte dumt. så då vart jag glad och nöjd med mitt resultat.

Sedan så var midjemåttet 102 cm, och nu var det 95cm    Allså jag mätade mig tre gånger för jag tänkte att NÄÄÄ så jävla mycke kan det väl inte vara?

Men det vart samma 95 cm varje gång.   

Jag känner mig jävligt nöjd och tänker trava på en månad till med spänning.

Så jag klappar mig på axeln och galloperar vidare!

Hoj på er!

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards