Jag kan allt

Alla inlägg under juni 2014

Av Isabella - 30 juni 2014 11:40

Kan man bli otränad IGEN efter5 dagars paus? Nu bara löpnigen att genomföra ? känns näst intill omöjligt just nu ? men ett krafttag och baaa görr de ?

Av Isabella - 30 juni 2014 09:50

 Hallå hallå hemliga armen !

Nu är det vägnings dax igen och jag måste säga att denna gång förvantade jag mig kanske inte så stora siffror. Beronde på att det har varit en hel del festande, ätande och kanske några för många vilodagar.

Men samtidigt så har MÅNGA bekanta och arbetskollekor kommenterat att jag måste ha gått ner jätte mycke i vikt ?

Tokig som man är så säger man ju . . . .näääää men lite kanske blygtsamt   

Iallfall så idag har jag väg mig igen och mätat mig runt midjan.

Jag måste säga att jag är nöjd.

I kg har jag tappat 2,5 kg

I midjan har jag tappat 2 cm.     

Jag är riktigt nöjd.. Just nu väger jag under 65 ,och så lite var det många år sedan jag låg under. 

Nu  har jag bara 4,5 kg kvar tills jag   är i mål. så jag trummar på och nu denna månad så tar jag hjälpp av en ny app.

Jo ja jag vet att jag tidigare snackade om att appar inte kan hjälpa en att gå ner i vikt, MEN detta är en 7 minuters app. Med övningar så man gör 7 min varje dag. Detta ska då resultera i att man får KANSKE lite fastar armar, rumpa och mage    

Övingar är dom samma som PT Johanna lär ut, så jag känner mig som hemma i dom. Så idag blir det vatten drickning på högnivå, 7 min träning, en mindre löprunda och bootcamp ikväll!


Sedan hade jag ju glömt och visa hur tjusiga jag och Micke var i Lördag.  Rebbe sa att vi var snyggare nu än när vi gifte oss själva   

 Tack Linda för korten du tog på oss, jag är lite så himmla bra på att ta selfie   

       



Av Isabella - 29 juni 2014 10:16

Åhh herre gud    då är det dagen efter igen denna vecka !

Börja kännas otroligt jobbigt all denna bakis känsla !

Men igår var vi ju på det stora fantastiskt fina bröllopet mellan Lydia och Fredde .

 

Ett fantasktiskt bröllop med vad allt det kan innehålla. Allt började kl tre på eftermiddagen med att jag och Micke for till fel bröllop   

Vi stod som två tap i Landskyrkan med en massa andra okända bröllops nissar. Tur som f-n att ja började föstå det rätt snabbt och ringde ett samtal och kollade.

Jo då vi skulle ju vara i Sankt Olov kyrkan i centrum.

Jag och Micke gled åt sidan och ringde tillbaka skjudsen. Vi han i tid endå. Sedan började det vackaraste bröllop jag skådat typ.

Som vanligt undrar jag varför jag inte stoppat ner en servett i väskan?

När jag till 100% alltid måste fälla en lite glädjetår fär brudparet skull.

Middag bröllops fest avklarades på Nordanågården. Åhhh herre gud var god mat. En annolunda middag. Det var nämligen BUFFE   

allt möjlige och super gott. Buffe är något alla uppskattar och man har möjligheten att välja vad man stoppar i sig. Men tyvätt lastar man ju talltiken för full och orkar typ alldrig allt man tar.

kväll innehöll sång, skratt, dans, skålar och givet vis kärlek   

ja precis allt som en bröllops fest ska innehålla.

Själv har jag lyckat "mini" stukat min fot känner jag idag. Men vad gör man inte för att få danska loss?

           

                 

Nu är festande över för mig på himmelens länge. Nu behöver kroppen vila och motionen upptas igen på måndag.

Jag har en invägning att avklara på tisdag och redan på måndag börjar jag min kamp mot ett rökfritt liv    Jag vågar knapt säga det . . . . jag vet att detta har man ju sagt typ  två miljoner gånger. Men skam den som ger sig och jag kanske kommer säga det två miljoner gånger till. Huvudsaken är att man ändå försöker tycker jag. Nu ska jag små halta mig ut och känna på luften och sedan lägga mig i soffan och nyktra till.

Chao amigos


Av Isabella - 27 juni 2014 09:45

God morgon på er   

Festivalen av prickad (cheek). Alla saker är med hem, telefonen är hel. Allså lyckades jag bättre denna festival än förra.

Super trevligt hade jag oxå.

Förfesten hos Johanna var super trevlig. Att träffa gammla arbetskamrater, prata minnen och dricka drinkar.

Sedan mötte vi upp mina andra vänner Stina, Nicke, Emelie och Jörgen i det STORA STORA tälet. Typ det enda stället ALLA var på. Hela detta tält slukade precis alla på hela området.

Alla andra öltält gapade tomma och hade nog inte alls så mycke förtjäns i går. Dansa disco hann man oxå med i discotältet. Självklart var vi ju typ själva där. Jag tror att det var 2 andra där förutom vi. Sweet för ingen så ju då att jag rammlade lite.

Emelie hann upp och dansa med dom stackars go go dansarna, Nicke dansade som på neon och jag hoppade som tiger i Nalle Phu och Stina befann sig någonstanns i mitten av detta   

Tur att man alltid har roligt iallafall.

Sedan vart det Langos för HELA slanten, som jag för övrigt inte trodde jag hade. Fick ju då för mig att NÄ men fan jag har slut pengar. Stina uppmanar Nicke att betälla en langos ändå till mig. Tur oxå att man har SUPER snälla kompisar. I efter hand ser jag att , men    jag har visst pengar kvar. . . bara att jag har dom inte där jag la dom från början. Så det blir att bjuuu tillbax !

Småa magar som vi har så räckde det ju inte med Langos, så vi sätter i gång mot Max. Och tydligen var det fler som hade stora magar som ville bara ha en enkel vanlig hamburgare. Själv förstår jag inte att folk går dit när hela Skellefteå är full med spännande festival mat? Men man ska ju inte förstå allt har jag fått lära mig. Så   efter 1 timme där så var det dax för hemfärden. Passande och verkligen behövligt efter alla shots (som jag förövrigt inte skulle dricka), drinkar och cidrar.

Idag kära vänner är det huvudet jag håller i lite grann. Har tvingat upp mig för att 16.00 PIP ska jag befinna mig på jobbet och JOBBA !

Så det känns som jag måste komma igång.

Magen skriker nu att han vill ha CHIPS, LANGOS, TACOS osv. . . . så jag tror jag ska göra mig lite frukost vila till kl 13 och sedan göra mig klar och cykla till stan för att äta en tidig lunch/middag. För när det är festival SKA man äta där punkt slut !


Av Isabella - 25 juni 2014 09:35

Herre gud onsdag redan   

Så himmla roligt. Idag sätter nämligen Stads festen igång. Fest, musik, mat, människor och tivoli, kan det bli roligare?

Näää jag tror verkligen inte det. Inte då här i Skellefteå.

Själv klart ska man in och njuta typ varje dag på dagarna. Torsdagen kommer jag och några vänner beträda området kvälls tid.   

Idag väntar jag även mina NY hörlurat som är TRÅDLÖSA och SKA var utformade för att löp träna.

Träningen har varit off lite nu pgr av att jag inte har några lurar.

Jag hatar att löpa UTAN musik. Det går bara inte .för att jag ska kunna fokusera och göra passet MÅSTE jag ha peppande musik i öronen. Så jag hoppas att dom kommer idag.

Men igår tänkte jag till extra vad jag stoppade i munne. Så det vart frukt,frukt och frukt.

Vattenmelon och körsbär till kvälls snacks. Efter en kvarts melon kan jag lova att kisseriet komme sig igång. Helvete vad jag var tvungen göra många besök, och att dricka ½ liter vatten samtidigt gjorde inte det bättre.

Men nu vet jag att mina njurar fungerar iallfall.   

Idag har jag tänkt sova ut, men hur böveln ska man kunna det när jag sommande i soffan redan kl typ 20 igår kväll? Redan kl 5 så hade ju mina ögon vilat klart! Men med lite våld och en kudde på skallen lyckade jag somna om till kl 7. 30   

Sedan efter det hände något förskräckligt. Jag har hittat ett nytt spel på plattan. Ett sådant där spel som tar ALL min tid. Det är ett "farmar spel" !

Jag ska driva en gård, oldla, mala och sälja !

HELVETE kan jag bara säga. Jag har ju tidigare haft ett liknade och jag vart typ besatt. Tog bort det mottvilligt för jag var ju tvungen kolla till djuren hela tiden och försäljningen.

Nu är jag tillbaka. kanske!

Ja iallfall så ska jag inte ladda hem det på min telefon, utan jag har det på plattan och så får vi se om det brakar i väg mot ett beronde eller.

Nä nu vänner jag jag kolla til min bondgård. . . . . hahahah näää skojade, ska städa bort ,väcke trött dotter och förbereda vad jag ska göra i stan idag.

Så nu kompisar säger vi hej då och syns senare !   




Av Isabella - 23 juni 2014 15:27

. . . . . .på väggen där ,säg mig vad fan det här är ?

Allså idag har jag och Rebbe haft en riktig tjej dag på stan. Vi började med en tjejig Cesarsalla för att orka med springadet.

Sedan som ni vet är det bröllopp som knackar på dörren i helgn och jag har för länge sedan köpt en kläning i Spanien som jag hade tänkt ha. Men nu är det så att jag inte riktigt trivs i kläning, men det är ju ett måste när man ska vara extra fin.

Men nu när vi hade ätit så inser vi ju att det är SUPER rea i alla affärer och tankarna började snurra om jag skulle köpa en till utstyssel så jag kan välja. Så efter 2 timmars spring och provande hittade jag ett lite finare linne och en kort tajt skjol.

Nu är det ju så att min dotter är väldigt duktig på att förstå att det är bra man provar kläderna.

Jag själv hatar allt med prov rum och speglar i alla des vinklar. Men jag lydde rådet och provade.

Inser då hur kort jag är egentligen   

Nog har jag vetat att min längd inte är något att skryta med men i provrumen så insåg jag att FAN vad liten jag är.

Att ha en kort skjol gjorde att mina ben ser ut som några korta tjocka stummpar och vaderna som . . . .ja jag vet inte vad. Det känndes inte alls så himmla roligt.

Men nu är det ju så här jag har blivit skpat och det kan ju bara vara jag som tycker det ser lustigt ut.

Så ikväll ska det stora valtet göras.

KLÄNING VS  KJOL    

Rebbe tyckte det vart snyggt så jag får väl lite på det. Hittade oxå två super fina nagelack, blommorna jag ska ha i håret.

Tur som böveln att det inte var förrän kl 15 vi skulle vara i kyrkan, så jag har ju hela dagen på mig att byta kläder sminka och sätta upp håret.


 

Egentligen skulle jag behöva några riktigt höga klackeskor, men det vet jag är uteslutet då jag inte har tänkt rammla och visa upp hela härligeten under kvällen. Så det blir ballerina skor för mig .

nä pysar nu blir det lite Chili con carne och sedan ladda för boot camp med bästa Johanna på Solbacken. Är någon sugen på att utmana sig själv på detta så bara kom. Ta med er 60 kr och kom för gud skulle och prova. Det är sjukt jävla roligt.



Av Isabella - 23 juni 2014 08:59

Tjo ho på er alla måndags läsare !

Äntligen försvann denna helg och jag ser verkligen fram i mot den nya helgen som små börjar redan på torsdag.

FESTIVALEN är i stan och jag älskar det !   

Mycke folk, god mat och fest ! Det farliga är att jag jobbar i stan och är fan i mig sugen på att äta lunch där varje dag!

Jag går nämligen mot sista veckan innan vägning igen och jag måste komma lite mer rätt på spår. Veckan som gott tränadejag måndag, tisdag ,onsdag och fredag.Inte tokigt igentligen, men med festande och middsommar helg innebär det en massa extra kalorier. Sedan när man har jobbat så har det blivit ett minder uppehåll.

Sedan är det så att mina hörlurar har gott sönder NU IGEN   Och jag kan verkligen inte springa utan musik. Det finns som en innre spärr i mig, så i fredag åkte jag efter jobbet direkt till Clas Olssom och skulle inhandla nya igen.

Jag stod och valde med omsorg verkligen och jag hittade ett par som tydligen ska vara utformade för när man löper.

  

Jag har nämligen tydligen små öron och måste ha någon typ av bygel för att dom ska sitta. Tänkta att denna typ skulle vara perfekt. Köpte drog ner på gymet och första passet var att få upp katongen.

Efter 10 min slitande och ett antal svordommar hade jag dom i min hand. Plaserade dom i öronen OCH . . . . . . . . .plopp så ramlade dom ut? Provade igen och plopp som ramlande dom ut   

Helvetes jävla skit saker! ! !   

Jag kunde inte änns ta ett steg så ramlade som ut! Så i sopkorgen för dom DIREKT! Vet inte hur mycke pengar genom åren jag har slösat på hörlurar?

Så i helgen har jag gogglat lite och nu har jag hittat rätt tror jag. Trådlösa hörlurar med nack bygel måste ju vara det jag ska ha.

 

Varför har jag inte tänkt på det tidigare. Ingen kabel att slita sönder och med nackbygel    Lite dyrare än vanliga men vad gör det. så idag ska jag kolla in vad våra butiker ha och förmodligen köpa ett par.

Sedan har vi en anna fest som knackar på dörren i helgen, nämligen en bröllops fest ! En fest i kärlekens tecken kan väl inte annat än bli bra. Gulligaste lill Lydiga och Fredrik ska gifta sig och jag har fått möjliheten att vara med. Så i helgen ska vi även få klä upp oss och Micke ska få ha kavaj och skjorta och jag ska dra på mig en kläning. Spännade och trevligt. Så helgen kommer att bestå av fest och åter fest. Men man måste väl ta vara på tillfällena när man får ha roligt och göra sakerr som inte händer varje dag. Nu mina vänner ska jg goggla fram vad våra utiker har och sedan ska ja dra upp dottern och tinga henna att följa med mamma på stan.

Så ha det nu till nästa gång    


Av Isabella - 21 juni 2014 21:31

Den blommster tid nu kommer ? Eller hur var det nu? Vi alla undrar ju när i böveln värmen sommaren kommer.

Snart har halva sommaren varit och vi vet inte änns om det. I allafall så igår gick Midsommarafton av stapeln. Himmeln trevligt hade i det.

Dagen började med 5 timmars jobb, spom typ var dom enklaste 5 timmar i mitt liv.Många av vårdtagarna vart borta och en del var ute på lunch träffar, så vi hade RÄTT chillit kan man säga.

Sedan drog jag på gymet och avklarade mina 5 km som vanligt.

Hemmat och börja förberda för kväll middagen som vi skulle inta hos mina vänner Anette och Rickhard i deras super mysiga stuga i kåge.

Jag vuxen Bella hade fått i uppgift att fixa lite lekar och jag ska erkänna att när jag komme hem efter jobbet så hade jag fortfarande inte bestämt vad vi skulle göra. Men men kreaktivt tänkade så ffick jag ihop 5 lekar.

ROLIGT    

Efter vi ätit en smarrig grill middag och en JÄVLIGT god efterätt så var det lek dax ute. Vi gjorde det lätt för oss i lag delningen killarna mot tjejorna ! Fyra på varje lag.

1.Första tävligen var att ha en tampong i snöre som hängde ner mellan benen (baktill) springa fram till en flaska med vatten i. Doppa tampongen så den svällde upp och sedan få med sig flanskan tillbaka.

Tjejorna vann    Killarna skylle på att vi var vana tamponer och att dom skulla ha fått en mycket mindre tampong ??

2. Jag hade köpr JÄTTE sugrör. Vi skulle ta vatten från en hink, springa tillbaka och fylla vattnet från sugröret i en pet flaska. Första laget som hade fyllt flaskan vann.

TJEJORNA vann IGEN   

3. Vi hade ett rått ägg som vi skulle kasa mellan varandra i 1 min.Det var kanske inte utmaning så vi utökade tiden Och vi fick bara ta EN hands lyra.

TJEJORNA vann IGEN   

4. Vi hade 4 balonger och vi var tvungen smälla ta var i varje lag. Men inga händer fick användas och vi var tvunga jucka mot varandra.

KILLARNA vann (med lite fusk)   

5. Man skulle slicka fast så många mini marsmellows i en lagkarmats ansikte på 1 minut. Det lag som hade mest fast satta i ansikter vann.

Killarna vann ( men för att jag råkade skratta till och typ ett 20 tal rammlade av just i slutet)

så summan av kardemuman var att vi tjejor var snäppet bättre äan killarna. Vi avslutade tävlande med det traditionella KUBB.

Tjejorna VANN första om gången. Killarna vart griniga och ville ha en revanch. Då gjorde vi om det och denna gån minskade vi planen oxå. Typ barn plan   

Och denna gång vann killarna.

Sedan avrunda vi och åkte mot stan. Där våra andra vänner ville träffa oss. Trött som jag var, men sugen på att träffa Dom så bestämde vi oss för att fara till dom.

Trots att vin inte var där före kl 00.00 så han man med en massa skoj där med. Spel, skratt och en massa tokig heter.

Allt kan som hända när man träffar Stina och Nicke.

Men i helheten så var hela midsommar afton super rolig och skojsig!

tyvärr tog jag inga bilder på lekandet, som jag kunde bjuda på.

nu lite tv tittande inna jag måste vålds sova för att jobbet ropar på mig i morgon IGEN !   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards