Jag kan allt

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Isabella - 12 augusti 2014 11:42

Röv oxå !

Jag har gjort det idag. Jag tog mig i kragen och lyfte på lat rumpan och drog mig mot gymmet. 

Jag ska säga att det var inte en lätt som en plätt träning.

Jobbigt som bara den och jag svettades om HELA kroppen ! Till och med på benen ?   

Men jag är då glad att jag klarade springa 4 km på typ 26 min.

Sedn gav jag oxå magen och gäddhänget en omgång !

Ill fitt röd i ansiktet så tänkte jag att. . . .

- Nu tar jag en selfie !   

Men verkligen . . .. !!! Jag är skit dålig på detta med kort tagning på mig själv. Hur fan gör man ??

Jag ser alltid ut som en kort val, med ballong ansikte.

Allså och hur fan håller man i telefonen ?? Jag tappar den jämt typ två gånger och skakar i handen så dom blir suddiga.

Finns det någon kurs man kan gå eller ?

Iallfall så vill man ju vara mordern så jag bjuder på dom här trappra försöken !

     

Nu har jag klarat av denna etapp av dagen och jag har mycket tid på mig att slappa och pilla mig i navel.

Ikväll blir det grillat med sallad och en massa frukt till filmen ikväll. Nu är lilla valen igång igen hoppas jag. Jag har ju 5 kg kvar att jobba bort innan ny år. Så nu åker vi vidare på min krokiga väg mot ett hälsosammare liv !

Av Isabella - 12 augusti 2014 08:13

Hihihih helt otroligt konstig känsla just nu. Jag änvänder nämligen en mus med sladd   

Vet inte när sist min mus satt fast i en sladd till datorn.

Tydligen var min trådlösa mus atraktiv och åkte in i Rebbes rum när hennes gick sönder. Men detta går säker bra det med.

Så nu har vi allså kommit fram till dag TISDAG och äntligen vart man ledig. Har jobbat röven av mig hela helgn och det har varit en intensiv och lite aningen rörig helg. Ett mindre bran tillbud, en fall olycka, några utskällningar och lite terapi prat.

Jag har sagt det för jag säger det igen.

Jobbar man inom hemtjänsten så har man jävligt många jobb. Man ska klara av många moment, bedömma situationer och ta snabba beslut.    


Idag har jag några saker som jag SKA genomföra.

1. Träna på gymmet.

Har varit i stillhet som ni vet under dom här jäkliget varma veckorna och ätit kanske lite över min gräns. så nu idag ska jg på gymet och plåga mina ben och mage igen.

2. Börja dra tapet i Rebbes rum.

vi har lovat henne att tapetsera om i något år nu och nu är det dax. så efter träningen blir det att plocka ner saker och börja dra tapet och spackal.


Två saker borde jag väll klara av. Sedan ska jag laga en lyx middag. Grillat och en god sallad.

Så nu min vänner avböjer jag detta bloggande och går vidare.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards