Jag kan allt

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Isabella - 22 augusti 2014 08:32

Idag gjorde jag kanske något jag ångrar.

Har suttit fram för tven och kollat in nyheterna. Nyheterna har idag berättat att ISIS (terrogrupp) troligen är ett störry hot än Al Qaida (oxå en terror grupp) !

Vi har fått höra alla i världen om den avrättningen på en amrekanska reporter som visades på tv live.

Jag har inte sett videon förr ,men idag kollade jag in den   

Jag är nu väldigt illa till mods, arg och frusterad över detta. Man ser i videon att denna man vet vad som skall komma. Man hör att han har svårt att prata och förmedla det påtvingade meddelande han ska läsa upp innan hans avrättning!

Att inte kunna få välja sina sista ord till anhöriga innan man dör. Att dö på detta sätt, att få sitt huvud avskuret med en kniv. Jag kan inte beskriva min olust mot dessa människor.

Jag anser att ALLA människor i världen ska få tro på vad man vill. Att vi har olika religoner är helt okej för mig. MEN jag tycker att man ska utöva sin egen religon BARA det inte skadar andra. Att tycka vad man vill får man, men jag tycker inte att det är okej att tvinga på andra sina värderingar och tro. Alla människo i världen SKA ha möjligheten att välja om man vill vara troende.

Alla ska ha rätten att kunna VÄLJA hur man vill leva sitt liv.

När jag gick skola hade vi en som var Jehovas. Denna person fick inte gå in i kyrkan när vi hade skol avslutningar, inte komma på skol discon och säkert fanns det en del andra regeler. Som barn har man inte något val att välja. Självklart tycke vi andra att detta var konstigt.

Presic som vi många kvinnor tycker att det är konstigt att kvinnor från andra länder bär slöja och skyller sin kropp.

Jag tycker att om det är ett val kvinnor har gjort ska dom absolut bära slöja, men är det ett tvång tycker jag det är fel.

Alla har vi varit barn,så även dom som idag är ISIS. Dessa människor som har förmodligen vuxit upp med en sträng och osund religon. Med hat mot andra männikor som inte tycker som dom. Som nu med våld försöker få sitt eget folk att tycka som dom. Dom våldtar kvinnor, dödar folk för att få respetkt. Jag blir väldig frustrera över hur sådana här männikor tänker. Människor som vill behålla makt till vilket pris som helst.

Själv är jag inte troende i något. Jag tar dagen som den är och tror på min egen verklighet. Min åsikt är att FÖRBJUDA all typ av religon. Religon verkar bara ställa till det och skapa krig. Religon som ska vara något heligt, men idagens läge är det allt annat än helig.

Att kontrollera andra männikor med en typ av religon är inte okej i mina ögon.Vill man utöva en religon ska det vara av egen vilja, inte att man har fötts i religonen. ALLA ska ha ett val. Och det gäller ALLA religoner i Sverige och välden.

Jag är inte en rasist för att jag ogillar vissa saker, jag ogillar inte männikor bara för att, jag ogillar människor som gör detta obegripliga handlingar!  Alla ska ha ett val om hur man vill vara, hur man vill klä sig, vem man vill gifta sig med och kanske till det viktigaste, män och KVINNOR ska ha samma RÄTTIGHETER!

Alla är vi lika mycket världa. !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards