Jag kan allt

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Isabella - 19 augusti 2014 15:02

Till alla er som inte vet hur man blir av med dom här satans bananfluorna!

Mycket enkelt är det

Ta ett glas, häll ger 1-2 cm vinäger. Det spelar ingen roll vilket vinäger.

Droppa några droppar diskmedel i glaset (för att ytspäningen ska fara)

och ställ på ut glaset där dom är som mest. Oftast vid diskbänken, eller om man har frukt framme. Ett litet tips.

Ha inte frukt framme denna årstid. Dom älskar frukt och förökar sig rekord mycke då.

   

Dom har ingen hjärna så dom kommer att flyga ner i glaset och DÖD ! 

Av Isabella - 19 augusti 2014 14:37

God dag min läsar.

Vecka 34 är igång och det har hänt en hel del idag. Jag fick tex gå till jobbet i morse för att jag hade cykeln på jobbet, FÖR att jag fick skjuts hem igår. Och det var väldigt väldigt tur, för det var ju som att himmlen öppnade sig igår eftermiddag.

Bra motin att hetts gå så där på morgonen   

Sedan har vi idag byt lokal. Vi har nu flyttat in i våran fina lokal på nya HÖKEN. Ljust och snyggt är det där. Hoppas nu bara att vi kan skärpa till oss på jobbet och försöka hålla lite ordning och reda på alla saker. Vi har oxå fått två nya arbetskamreter. Två jätte gulliga tjejor som verka finna sig väl i gruppen redan nu.

Jag var otroligt listig i morse när jag klev upp. Träning har ju som varit lite off sista tiden pgr av värme och mycke lathet. Men jag tänker varje dag att idag gör jag det och idag gör jag det och det tycker jag är en bra tanke. Att den bara finns där är ju något bra   

Men i morse tänkte jag att nu får jag sluta tramsa runt med mig själv, så jag tog på mig mina träningskläder redan från start. Så nu när jag slutade var jag ju tvungen att fara förbi gymet.

Motvilligt som bara den och alla mina negativa röster skrek till mig.. . . . . .

-MEN SKIT i det där, gör det en anna dag. . . . . du hinner . . . .   

-Näääääää du lata jäkla röst det gör jag då så fan heller. . . .

Så jag gjorde det,  4,5 km lyckades jag springa ihop och det var jobbigt som bara den. Men nu så här i efterhand vet jag ju att jag blir så himmla nöjd över mig själv och att det känns så himmla skönt.

Hemma nu i min borg har jag ju som vanligt fastnat vi mitt spel ! Framen spelet. Oj oj oj vad det går framåt i det nu. Jag fick typ vålds kasta iväg paddan för att slita mig och kunna blogga.   

Började fundera på detta med Chile idag. Jag har nog inte riktigt fatta att jag ska fara till Chile i januari och att mysigaste Johanna ska med   

Det kommer att bli en intressant resa och jag har ju heller aldrig varit till min bror Abrahamn i Cabro.

Så spännande det kommer  att bli. Funderade på att ta med mig hårt börd denna gång. Jag får ju så himmla ont i magen av allt mjukbröd man stoppar i sig där. Magen sväller som en ballon och fisaran är ett faktum. Nu ska jag ju sova med Johanna och jag måste ju tänka på henne då, jag kan ju inte gasa ihjäl henne. . . .eller så gasar hon kanske ihjäl mig.

Micke läste ju någon stans att fisar var bra. Tydligen så motverkar gaserna mot cancer, så släpper någon en fis i din närhet så ska du bar andas in allt du kan för det är nyttigt   

Med tanke på att jag bor med en som har ibs mage ( fiser typ hela tiden) så borde jag aldrig i livet kunna få cancer.

Nä nu ska jag spela vidare i 20 min, sedan dra till Coop och sedan hem för att göra mat.

Ha nu det så himmelns bra!


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards