Jag kan allt

Alla inlägg under mars 2015

Av Isabella - 2 mars 2015 11:42

STORT TACK FÖR ALLA GRATULATIONER 


Nu har jag hunnit fylla 37 år och festen var som en fest ska vara. Många super trevlig var med, jag fick pressent, god mat och vi hade det jätte trevlig/roligt. så jag vill tacka alla som var inblandade i helgen. Ni är alla underbara    

Gårdagen blev ju därefter den det blev . . . . .bakis och trött, men glad.

Kl 11.30 tvningade jag mig ut för att inhandla chips (världens bästa bakis snacks) och cola. Det är som att göra ett maraton lopp varje gång man ska gå till affären bakis. Hjärtat jobbar, kroppen skriker att man ska lägga sig ner och vila.

Men törsten och hungern efter salt tar över och jag går på överlevnads instinkt   

Hurra hurra hurr igår var ju det min dag. Tyvärr var min man inte i form att passa upp mig, och det var väl kanske okej. Men jag passade upp mig själv lite. Svärfar komme med en triss (förbannat ingen vinst) och ett välbehövligt redaskap. En tårtspade !! Tha taaaaa kan man säga. Jag tror att jag har haft en sådan förrlänge sedan men dom senaste åren har vi ungefär vid varje gång vi äter tårta sagt till oss.

-Men gud vi har ingen tårtspade, vi kanske borde köpa en . . . . .

Och nu äntligen fck jag mig en.   

Efter att Micke sovit bort halva dagen så komme han upp stapplandes i små kalsingar med en lite ask i form av ett hjärta. I asken låd det tre ihopvikta/ nerknälade papper.

-Här får du min fru, jag orkar inte göra bättre en detta.

-Tack så hemskt mycket så jag och väcklade ut papprerna. Och hipps vipps så ska jag till Tallin på en kort resa. Roligt och annorlunda. Vi ska åka buss till stockholm, sedan på en färja, shoppa i Tallin en dag, på färjan , hem med bussen igen. kort och intesivt.

Fick även ett pressentkort av min älskade Stina på Make Up Store.  Jippi kan jag säga direkt. Detfinns en massa saker där jag skulle vilja ha och nu kan jag då köpa en grej. eller typ två.

Sedan komme mamma och fikade med oss. Av henne fick jag pengar som jag redan har märkt med en stämpel.

Ett Aktivitesband ska jag köpa någon dag här framöver. Det är något jag har tänkt på länge och jag ska koxa runt lite på nätet idag i havet av olika armband.

 

Är verkligen super nöjdöver mina pressenter så tack alla snälla för dom.

Idag har mina mage/tarmar gett upp lite. Ont i magen, lös avföring och rätt slut, så vilar jag hemma idag.

Har ringt och sjukskrivit mig, dragit täcket till soffan och slagit tven.

Redan har jag sett två dokumäntärer.Det kanske är bra ibland att vara hemma och bli lite allmänbildad  

Idag har jag sett en dokumäntär om flickor i Indien (självklart blir man förbannad), en dokumäntär om ett par som mördade unga flickor i Usa (jävligt tragiskt) , en dokumäntär om ungdomar med Asbergers syndrom (jäkligt ntressant).'

Nu sk jag fila på mitt nästa inlägg då jag ska ägna det åt kvinnan i världen.



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards