Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 20 mars 2020

Fantiserar jag eller

Av Isabella - 20 mars 2020 07:07

God morgon.
ÄNTLIGEN har vi kommit fram till fredag. Jag ligger just nu i sängen och samlar kraft för att stiga upp och gå ut i kylan.

Tydligen skulle vi chockas med typ -10 idag på morgonen. Jag behöver inte gå ut för att känna att det är lite mer minus idag. Känner det klart och tydligt i mina armleder idag.
Iallafall så idag ska jag åka till Burträska och jobba. Kvällen kommer vara så spännande att det kommer att stå tvätt på min agenda.
Micke har ansvar för maten idag.
Efter detta blir det nog bara soffläge.
Kom ni ihåg att när jag fyllde år fick jag dag/natt krämer? Jag märker ju även jag att jag åldras. Så jag har varit rätt flitig med att smörja ansiktet dag och kväll.
Som man brukar säga i "hund världen". Oftast köper man den ras man liknar mest.
Och dom flesta av er vet ju att jag har en "fralla !
Och jag ser, att min hud under ögonen börjar hänga lite, bli lite mörkare och att kinderna blir lite slappare ??
Allså så håller jag på att utveckla ett bulldog ansikte.

Men efter denna smörjning, så intalar jag mig att min hund har blivit lite ljusare och påsarna under ögonen har blivit lite mindre?
Jag vet inte om jag fantiserar eller om det är så.

Men vilket som, så är det väl bra att återfukta ansiktet. Tänk vad man kan hoppas på grejor.
Hittade ett "stor jäkla filter" på snap. Jag gillar att skicka snap men att lägga " skönhets filter är inte min grej. Jag lägger mer på " roliga filter" . Men alla gör som dom vill. Men igår hittade jag detta filter och fick ju FANTASTISK ögonfransar.
Jag skulle vilja ha sådanna här fina böjda fransar.

Solen lyser mellan persiennerna, Doris väntar på andra sidan sovrums dörren. Så nu börjar min dag.
Upp, rasta Doris, fika frukost, städa, promenera och göra mig klar för jobb.
Jag har börjat försöka cykla till jobbet. Billigt och det går typ lika fort som att ta bilen. Så jag ska sätta batteriet i laddning.
Ha nu en bra helg på er.
Det ska jag ha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards