Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 20 april 2021

Jobbigt, roligt , onödigt och spännande

Av Isabella - 20 april 2021 14:33

God dag min läsare 


Förra veckan var jag inte alls duktig på att uppdatera bloggen, FÖR att jag hade nog med att jobba och styra upp det privata livet här hemma. Det otroligt dåliga samvetet slog till när jag jobbade bara långa dagar och Doris fick vara hemma mycket själv. 

Men där är väl så när man har någon man måste ta hand om, varese om det är barn eller djur eller en vuxen. Ansvar ger en dåligt samvetet ibland   

I Torsdag så fylle min mamma 80 år. Hipp hipp hurra för henne. Jag hade då fixat 4 jätte fina tårtor som jag levererade till AVD på onsdag kväll, så mamma kunnde bjuda dom som bor där och personalen. Direkt jag slutade på torsdag, beställde jag pizza och hämtade Micke och så åkte vi till mamma och käkade pizza och tårta med henne på kvällen. Rolf följde oxå med. 

Mamma var pigg och det var roligt. 

 

     

Allt var mycket lyckat och mamma var glad. Sedan skyndade vi hem för att jag skulle åt med stackars Doris och hinna se hockeyn. På fredag var jag HELT slut i både huvud och kropp. Vet inte varför, men allt tog imot. Att röra sig, att tänka och att känna lust för något. Så på kvällen när jag slutade lagade jag en snabb middag , tog ut Doris och sedan snörde jag upp benen i soffan och bara njöt. 

Lördagen var packad på alla vis    Jag skulle hinna ut en långpromenad med Doris innan vi åter igen skulle till mamma och fira henne lite. Vi hade nämligen bestämt med min moster att vi skulle träffas hos mamma och fira henne. Jag hade fixat lite hamburgare och vi grillade och åt tillsammans ute i SOLEN. Allså vilken härlig dag det vart. Sedan fikade och pratade en stund och mamma satt med hela tiden. Hon var rätt pigg på lördagen oxå. 

 

 Sedan som vanligt skyndade vi oss hem för att jag åter igen skulle hinna göra en prommis med Doris innan hockeyn och våran middag. Jag hade bjudit över min granne Anna-karin på middag och lite fest. 

Så vi plågade oss igenom hockyn med Micke som var rätt uppjagade hela matchen. Så dirket den var sluta ,böjade vi grilla och käkade. 

Efter maten kom en annan gammal vän Cicci med hennes man Bobban. Väldigt trevligt då Bobban och Micke har umgåts rätt mycket förr, så dom känner varandra. Vi hade det jätte trevligt allihopa   Vi spelade spel, sjöng och som vanligt i slutet är man tvungen dansa oxå tydligen. 

Jag tror dansandet orsakade en mindre muskel bristning eller nått...??? För i söndags så trodde jag att min högra höft/ muskel var typ död. Det gjorde skit ont att gå, sätta sig, ställa sig eller att ligga. Troligen råkade jag ut för att andvända någon muskel som varit sovande i något år. Men ingen fara på taket. Muskeln har nu berättat att den finns, så jag ska försöka dansa mer och andväanda den mer   

Som vanligt när jag är med Anna-Karin så har vi så mycket att diskutera om världen. Så kvällarna blir inte så tidiga. OCH vi avslutade som alltid mitt i natten. Att släppa ihop vild djuren (hundarna) . Söndagen var som en helt perfekt bakis dag. Jag klev upp vid 7. Stökade bort, matade hunden och rastade den. Sedan la vi oss i soffan och jag hittade något jag inte sett på FLERA FLERA år. 

CITY AKUTEN ..... visst kommer ni ihåg denna serie. Jag älskar ju sjukhus serier. Så jag hade min bakis dag räddad. 

 

Sedan hr det inte hänt så mycket mer i mitt helt vanliga liv. Jo föresten i natt fick jag en uvi. Kände redan i söndags att något inte stämde med mit kissande. Men vifftade bort tanken. Men i natt föll polleten ner med en jäkla fart. För jag hade skit ont i magen/ urinblåsan inatt. Så jag har ungeför varit vaken från kl 3.30 Hade så onte så jag gav upp och började spela på min mobil. För jag fattade att detta går inte över. Så nu väntar jag på att VC ska ringa och ge mig förhoppningsvis lite pencelin mott detta.

Nu ska jag passa på att vila sista timmen innan Micke kommer hem. För att ladda upp för sista matchen mellan SAIK och Luleå.

 Ha en bra dag nu allihop 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards