Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 23 april 2021

Nu blev det lite bakåt

Av Isabella - 23 april 2021 09:21

God morgon 

Fredag idag och jag har varit vaken typ sedan kl 3 i natt, för att min värk är tillbaka och för att vi tydlgen har fått storm.

Herregud vad det blåser ut och just nu i skrivande stund har det börja snöa, rent så rejällt att det är en klass 1 varninig på snö fall ??? I slutet av april??   Känns skönt att jag inte har bytt till vinterdäck. Förra gången det kom snö så tänkte jag att NU är det nog sista snön för denna gång innan sommaren. SÅ fel jag hade. Doris kröp ihop och panik sprang mellan kast vindarna när vi var ute i morse. 

Så vi får se hur vi gör med lång prommisen idag. Känns inte roligt heller att dra henne runt en runda om hon inte vill och jag inte heller vill. Men jag av vaktar en stund till. Just nu känns det som jag tagit en lite steg bakåt. Jag har ju fått en UVI och äter pencellin. Igår började jag känna att jag hade lite ont igen och jag är lite osäker på om det har hjälpt mig. Men jag ska ha mens oxå vilken timme som helst och har lite svårt att avgöra om det är UVi eller om det är mens smärtor. Sedan som jag sa har jag fått tillbaka värken nu, så idag blir det ladda dosetten och börja behandla mig. Jag har jäkla ont i en höft. Så pass att jag har svårt att gå i trappor och att ligga på den sidan. Så jag ska även fixa lite Voltaren salva och börja smörja få se om det ger med sig. Sedan på måndag ska jag ju ta min andra spruta och räknar med att bli sjuk av den oxå. Så just nu gör min kropp inte mig speciellt glad. Men allt detta vet jag ju är övergångde om jag sköter mig och behandlar mig själv.

Allt detta gör att jag kommit ut min positiva trend med motion och träning jag höll på med. Dumt, men är svårt att hitta motivation när kroppen ömmar  så fort man rör sig. Men tur jag har mina promenader och det är bra för mig att hålla igång lagomt ,för att hålla leder igång. Men jag har sjukskrivit mig 1 vecka framåt, så får vi se om det räcker med det. 


Igår hände det en konstig grej och rätt komisk.

Jag skulle ut på sista kissen med Doris. Stog i hallen. tog på mig jackan. Tog fram en bajspåse och stoppade den i fickan.Tog på henne kopplet och kände i fickan igen bara för att försäkra mig att påsen var med. MEN det var det inte? Jag kände åter igen i fickan , men den fans inte. Började känna i andra fickor, men ingen påse. Titta mig omkring och började känna mig i fickorna igen en tredje gång, men ingen påse. Tog fram en till och gick ut. När jag kom in igen så låg påsen på golvet   Hur gick det till?? Jag tycker jag kollade mig runt och såg ingen ....det spökar .....

 

Idag kan man ju säga att det känns lite kontig att tänka på sommar och sol, men vet ni, det kommer att bli sommar i år oxå. Förra sommaren fixade jag ju min balkong. Vi la ju trall och jag köpte möbler dit ut. Jag vart egentligen bara halv nöjd med möblerna. Dom vart ju nästan lite för stora för balkongen. Man är tvungen att ha väldigt små ben eller så sitta völdigt stilla. Så i förrgår betämde jag mig för att sälja dom och hitta något nytt. Och det gjorde jag dirket. En mindre soffa och på extrapris.

 

Så jag la ut mina möbler på Facebook och det gick otroligt fort att sälja. Så igår tog jag bilen och åke upp och fixade hem min nya soffa. Så nu hoppas jag bara att glas killaran ringer och bokar en tid för att komma hit och mäta upp glaset. 

Hittade även en sido markis i ljus grå som jag ska ha på framsidan. Så det finns lite pyssel här hemma innan semestrarna dra igång. 

Nu ska jag fixa min dosett, träna något med min hund och bara ta det lungt. Ha en bra dag på er alla och hoppas nu att SAIK vinner första matchen mot Rögle. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards