Jag kan allt

Alla inlägg den 20 februari 2021

Av Isabella - 20 februari 2021 10:36

God morgon. 

Är så jävla less denna covid nu. Har varit feberfri i 4 dagar, men mår illa delux. Har NOLL marlust och det känns som jag vill kräkas till och från hela dagarna och nätterna. Under tre nätter har jag nu vaknat av att jag mår så illa att jag inte kan liggga still och jag svettas av det. AS oskönt och jobbigt. 

Under dagarna mår jag illa hela tiden och så fort jag rör mig eller försöker komma igång med något så blir jag svettig och vill kräkas. 

Nu är jag SKIT less denna covid och vill bara komma tillbaka till vanliga livet, men jobb och vardag. Jag är troligen inte smittsam längre, så på onsdag ska jag börja jobba igen. Jag hoppas detta illamånde har lagt sig tills dess. 

 

Igår ringde dom från mammas bonde, en sköterska och berttade att mamma var dålig. Hon har fått sin andra spruta och har blivit dålig av den. Hon har kräkst och hon har som fått en förkylning igen. Jag har just ringt till domm för att fråga hur det är med mamma idag och hon är inte alls bra idag säger dom. Hon kan inte gå och dom får bara i henne näringsdryck. 

Dom skulle rinnga dit sköterskan nu, för dom tycker hon har blivit sämre än igår. Jag hoppas verkligen mamma klarar detta. 

Det är jobbigt att inte kunna vara med mamma och avlasta personalen lite när man själv är sjuk och inte får gå ut. Men dom lovade att hålla mig uppdaterad på hur det går för mamma. 

Idag är det lördag och här hemma kommer det inte hända mycket. Jag ska vila till mig lite efter frukosten nu, och sedan klä på mig och försöka ta mig en lite längre promenad med Doris och Micke. 

Alla vi behöver röra på oss lite och få lite frisk luft. Jag är så otroligt tacksam att jag har en sådan snäll hund som gillar att lata sig med sin matte. Hon kräver ingeting av mig om jag inte orkar, utan finner sig i att bara mysa med mig i soffan. 

Jag ville bara skriva att jag är less covid nu och vill komma tillbaka till mina verkliga vardag. 





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards