Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

God morgon på er

Av Isabella - 28 maj 2010 07:19

Hej på er allihop. nu har jag inte skrivit på någon dag men nu kommer det. Veckan har ju rullat på och det är skönt som tusan att livet är som vanligt nu. Jag jobbade ju natt mån och tis och kom ju hem på onsdags morgon. Tänkte ju då i min ensammhet vad skönt det skulle vara att vara ledig på torsdag. Men ack vad jag bedrog mig. Jag vaknade i går kl halv sju att telefonen ringde. Jopp det var kommun. Dom ville att jag skulle jobba hela dagen. Så, så vart det. Men trevligt. Det var längesen och allt roligt att träffa dom gammla. Visst  finns det jobbiga vårdtagare i bland men i det stora hela så är ju dom flesta veldigt trevliga och hemskt tacksamma. Ofta har dom mycke att berätta om livet dom levt och man kan lära sig mycke om livet.  

Så igår vart det jobb och på kvällen var pappa förbi med Mimmi. Hon ska vara här i två veckor för dom är utomlands. Så just nu är vi hundvakt.   

Dagen som sådan blir väl inte så himmla underhållande....om nu jag inte träffar på BJÖRN som tydligt halva Skellefteå har gjort.....hahaha

Nä men lite tvättning, lunch med Mia kanske, sova lite, äta middag och sedan fara med Rebecca på fotbollsläger. Inte för att hon kan spela men hon kan vara med och kolla på. Så vid fem i afton ska vi vara där och baka pizza med barnen.  

Hon var förressten till läkaren igår. Hon får ta bort gipset vecka 24, men spiken hon har i armen ska sitta kvar och hur länge det vet jag inte riktigt. nä nu ska jag till tvätt stugan och sedan ska jag kanske ta någon bild på mig själv så ni får se min nya frisyr.

Kram kram på er så syns vi.

 
 
Ingen bild

Maria G

28 maj 2010 15:49

Kul att du fick vara på ditt gamla ställe. Kanske inte det roligaste att bli väckt och måste jobba när man ställt in sig på att vara ledig, men man överlever. Hoppas ni får en trevlig kväll med pizzabakandet. Ha en bra helg och jag förväntar mig en bild på dig med din nya frisyr senast måndag ;), kram Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards