Jag kan allt

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Isabella - 7 januari 2014 14:34

Allarligt   

Har varit ledig från fredagkväll till idag på morgonen. Har haft pytte lite värk i min onda fot. I torsdag ringde jag doktorn pgr av min onda fot och att jag inte har sovit bra på J_____T läng.

När jag komme dit och föklarade att jag har JÄVLIGT ont i min fot och jag haltar varje dag. Jag berättade oxå att jag har så mycket värk att jag inte kunde sova på nätterna.

Dr (man i äldre valör) tyckte det inte lät bra men förklarade att han tyckte vi skulle ta en sakt i tagt. Och att detta med foten inte var så himmla akut. Han tyckte jag skulle kollaupp alla min värden och ta detta med sömlösheten i första hand.

Dr har väl kanske rätt i det, och alla prover som togs är inte onödiga alls, men lite av denna söm svårighet bror på foten.

Han frågade upp flera gånger om jag kännde mig deprimerad   Nja inte direkt sa jag men det är klart att om man inte har sovit på flera veckor en ordentlig natt så är man ju slut och trött och man är inte på det bästa humöret.

Han berättade då för mig att SOV medicin var han inte villig att skriva ut för det var FARLIGT och berondeframkallande.

Så han tyckte att jag skulle börja mortionera å kvällarna så jag skulle vara ordentligt trött och slut i kroppen.

Men HALLÅ farbror DR .........jag går så jävla mycekt på jobbet att min fota har PAJAT!! OCH jag haltar ju fan hela tiden och har värk......HUR SKA JAG KUNNA MOTIONERA DÅ?????   

Jag är helt slut för att jag inte får sova............

Vart är läkarkonsten på väg? Idag är lösningen:

- Ta en Ipren på kvällen när du går i säng mot värk och sedan försöker du röra på dig mer   

Jag ger upp....... jag orkar itnte gå till någon mer doktor och betal 200:- för att höra

1. Är du deprimerad

2. ta en ipren eller alvedon

 


Idag har jag jobbat en kortis dag. Skönt att mjukstarta i kaoset.

Jag och gumman åt lunch på stan och sedan fixade jag lite saker inför fredagen. Då är jag nämligen ledig och ska bli lite ompysslad.

Jag ska nämligen fläta mitt hår. Troligen kommer flera att tycka jag ör löjlig eller ful eller skit nygg.

Jag bryr mig inte om vilket. Jag har sedan jag var lite viljat göra det någon gång och nu har det tillfället kommit.

Så på fredag kommer en tjeje från Afrika hit och flätar mitt hår.

Om man ska hinna alltm an vill innan man dör är det bäst man sätter igång någon gång.

 

Nu skaj ag gå och kräkas och svära på toan för jag har så himmla ont i min fot just nu. Men jag åter kommer sedan med något smarrigt recept.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards