Jag kan allt

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Isabella - 21 januari 2014 13:03

Att göra egen pasta är faktiskt inte svårt. Det tar lite tid, men är inte svårt. Jag har hittat detta recept och tycker det kunkar bra. Att ha en mixer är till fördel och att ha en pasta maskin efter åt är annu bättre.

Man kan kavla pastan oxå, det tar bar alite längre tid. Detta recepr är till ca 6 per spagetti eller till en stor lasagne.


250 g vetemjöl

250 g durum mjöl

5 ägg

2 msk olivolja

1 tsk salt.


Mixa ihop allt till en grynig massa som man kan knåda ihop till en boll.

Lägg bollen i en plastpåse i kylen i 1 timme.

Sedan tar du och delar den i fyra delar och kavlar ut den och kör den igen pastamaskin till önskad form.

Koka pastan i ca 3-5 min


TIPS: jag brukar bara ta halva satsen när jag gör pasta. Det räcker långt till 4 peroner.

Av Isabella - 21 januari 2014 12:44

Tisdag och jag har redan börjat fundera över helgen.

På lördag ska vi ha främande och det ska bli super trevligt. Hade faktiskt tänkt bjuda på lite thai buffe.

Det var super länge sedan jag lagade thai mat och jag längtar lite efter det   

Idag har jag börjat med att skriva upp allt jag stoppar i min mun. Inte för att jag inte vet det utan för att det ska bli pinsamt för mig själv när jag måste skriva upp allt jämt.

Tacka gud för att dagens mobiler erbjuder oss att kunna bokföra allt vi vill bokföra   

Rökningen ångar på och det går fortfarande bra. Igår var kanske första gången jag tänkte att, gud vad gott det skulle vara med en cigg.

Men stoppade istället ett tugg i munnen och traskade vidare.

Dom här tre veckorna som gått har jag fokuserat på att inte ta återfalls ciggen, och iställtet har jag som vanligt ersatt det med lite godsaker, mackor och ja frukt oxå.

Denna vecka hade jag tänkt försöka avvänja mig att små äta i tid och otid.

Känns surt men ett onödigt ont om jag inte vill rulla fram. Så jag ska verkligen försöka skärpa mig denna vecka och skriva upp allt som jag stoppar i munnen.

Fattigaste veckan på året kallar men denna vecka.

Och det är verkligen sant. Jag har ju tillråga på allt oxå gått lös på mitt shoppande. Jag har beställs soffa,gjort håret, beställt nagelgerejor, shopat lite kläder.....ja helt enkelt slösat en massa pengar. Så det är ju en himmelens tur att jag inte måste köpa cigg oxå   

Idag har jag fixat lite runt broder  och nu ska snart är det dax igen att börja gulla med min privata revisor om han kan hjälpa mig i år igen att gå igenom alla jävla papper.

Förra året kostade mig en dyr middag ute och en massa ligg. Men det är det klart värt. Jag lägger fram alla papper och sedan drar jag till jobbet. Sedan när jag kommer hem är allt klart och jag kan pusta ut.

Måste börja smörja karl redan i helgen....hihihihihi   

Nu har jag tänkt dra mig mot jobbet och hoppas på att alla lever och att mina kamrater mår bra.

Ha det bra nu !

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards