Jag kan allt

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Isabella - 27 januari 2014 08:34

Ho ho ho på er vänner!

Måndag och hela helgen har passerat i snabb fart. Vet inte riktigt vart den tog vägen.

Lördag strosade vi runt på A-torpskolan för att kolla in vad Rebecca skulle välja för linje.

Jag som ALDRIG har gillat att plugga tyckte till och med att det verkade roligt att gå skola.   

Sedan efter en hel förmiddag där vart det hem i stressen ,iväg och snabba handla det sista till kvällen och sedan hem och laga mat. Det bästa med att vara kvinna hos mig som gillar att laga mat, är att jag lagar maten och då städar min älskade man och bär ut alla sopor. Förr när man rökte var det faktiskt lite roligt at gå ut med sopor, men nu är det ju bara kallt och jävligt tråkigt    Jag tror jag har skrivit det förr, men jag undrar om jag skulle kunna ta hemtjänst jag oxå ,på att dom tar u mina sopor?

Igår drog vi oss fram till kl 12.30 i sängen. Så halva dagen försvann ju som en avlöning. Sedan klev vi upp och gjorde oss klara för en middag hos pappa och Kerstin. Trevligt och gott. Vi avslutade middagen med att kolla in film som pappa hade spelat in med en stenålders kamera när vi var små.

Åhhh så roligt det var att de. Så söt min store bror var som lite. Och på alla filmer med jag och han så hjälpte han mig hela tiden, med allt. Han lekte med mig , han hjälpte mig  med mina skor,skidor.....ja med allt.

Så att jag hjälper han nu är inte mer än rätt   

Nu mina vänner har jag ju berättat för er att jag har tagi beslutet att sluta röka. Och det ve ni ju har gått bra än så länge. Nu kommer steg två i denna förändrade livs stil.

Bara för att man inte röker är man inte nyttig och snäll mot kroppen. Nu är det dax att ta tag i detta med ätandet, motionen, och godiset.

Micke har sedan den 1 jan gått en promenad varje dag OCH inte ätit något onyttigt. Han hr tagit en portion, inge läska godis,chips eller kvällsfika.

Japp nu är det min tur att ta tag i detta.

Jag börjar typ nu PANG   

Jag kommer inte att vara rolig, för detta känns bra nu mycket svårare än röknignen. Och de är nu rökningen ställs på sin kant oxå. När självömkan blir för stor när berondet sitter på axeln och säger att vad fan ta en cigge om du inte får äta...något roligt måste du ju få ha....bara en...det är inte så farligt......

Jag är väl medveten om detta och jag ska verkligen försöka stålsätta mig mot detta och försöka komma mig ur detta grepp sockret har om mig.

Jag kommer troligen inte kommentera detta dom första veckorn för att jag kommer ine ha något vettigt att säga pgr av att jag kommer troligen att vara rätt negativ. Men jag kommer ur detta och jag ska få fyn hy igen och fin avföring igen    (vem som nu bryr sig om min avföring?)

Nu ska jag ta och göra mig klar för att ta en promenad till stan för jag ska gå till överförmyndarenheten och be om lov att ta ut pengar till min bror. För han ska få följa med oss till Turkiet, när vi åker i April. Det är nog säkert 9-10 år sedan han var på en semester överhuvedtaget. Så jag tycker verkligen han är värd det.

Har det nu bra alla glada så hörs vi sedan !

  




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards