Jag kan allt

Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Isabella - 9 augusti 2015 21:58

 God kväll min läsare ! Nu ska ni får höra hur mitt senaste dygn har varit    

I går kl 7 började jag snurra runt i sängen och picka på Micke. Bara för att uppmärksamma han att det var morgon och att vi hade sagt att vi skulle fara tidigt mot Amarnäs- Djupfors

Och så vart det eller vi komme oss väl kanske iväg kl 9.30 tiden.

4 timmar bilfärd ungefär och sedan började allt.

Mickes bror och familj har köpt en stuga/litet hus där upp i fjällen. Stefan kommer ner till vägen för att möta oss så vi ser vart vi ska vika in.

Vi parkerar och jag ser att luften är som myrornas krig.

Fast i detta fallet var det myggens och knortens krig jag komme till. Jag har ALDRIG sett så mycket mygg i hela mitt liv.

Det var sjukt sjukt mycket och att röka blev en ny upplevelse. Nu ville jag röka mycket och fort.

Mycket för att det vart lite mindre mygg runt mitt ansikte och fort för att dom åt upp mina ben,vader,musen,fotlederna, eller man kan väll säga allt annat än där röken for.

Men om man bortser från myggen så var det en mysigt ställe. På kvällen tog vi oss ner till älven och fiskade. Självklart fick jag ingen fisk OCH självklart fick Micke en på FJÄRDE kastet   

 

Glad och skrytsam på ett blygt sätt. Men jag glädjs med han om jag bara slipper äta fisk böveln.

Utsikten var grym och Lollo visade ett berg som dom kallade BRÖSTVÅRTAN!

   

 

Efter vi haft en lugn och vacker stund i det vilda och gröna begav vi oss tillbaka till stugan och myggen.

Redan när vi komme in så upptäcker vi att det är jävligt mycke mygg in oxå. Vi diskutrade igenom olika andledningar men ingen  verkade vara värda att kolla upp. Alkohlen kom fram och vi hade en SUPER trevlig kväll med spel och många skratt och några dåliga förlorare.

Toan var ett ny upplevelse oxå    En MULLTOA !

Så innan mitt första besök fick jag lite tips och instruktioner på hur man skulle göra. Allså för er som inte har sett en så har den två håll. Ett litet fram till och ett större bak till.

Kiss i det lilla och bajs i det stora. Problemet med det hela är att när man har en mus kan man riktigt bestämma jämt hur strållen ter sig och jag kan väll säga att det lykades inte rikigt bli rätt jämt. Men jag gjorde mitt bästa och jag han till och med att prov göra tvån.

 

Jag och Micke gjorde oxå ett allvarligt försök till en SELFIE . . . . ..jag suger verkligen RÖV på detta. Jag kommer ALDRIG och kunna lägga ut snygga bilder på mig själv . . . . .hahahahah

Jag försökte med två bilder.

 

Denna talar ju för sig själv. . . . . inte bra

 

Och denna skulle jag ta ihop med hunden Balto. Även denna ser inte riktigt rätt ut.

I morse när vi vaknade så ser vi att stugans väggar och tak är fyll med mygg som är så JÄVLA mätta och glada. Vi är dock mindre glada eller mätta. Vi ser ut som hundar med skabb.

Vi kliar och vevar runt med armarna. Vi tar åter upp diskutionen om att dom måste ta sig in någon stans. . . . . .

Stefan bestämmer sig för att göra upp en brasa i kaminen och inser att där inne finnar han ungefär ett hundra tal mygg som bara väntar på att få krypa ut och äta på oss.

Slutat gott och vi hittade vart dom där jävlarna kröp in.

Jag och Lollo åkte hem idag och Micke och Stefan stannar två dagar till.

Så i morgon ska jag ha några kollegor på middag här oc det kommer att bli SUPER SKOJ !!!

Nu mina vänner går jag och knyter mig för att vakna till en ny vecka.

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards