Jag kan allt

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Isabella - 21 augusti 2015 14:28

Har just sagt hej då till min fina vän Maria som har varit här och pausat en stund innan hon går på jobbet för helgen. Jag slog till och bjöd på lunch.

Det vart en Club Sandwish home made    Mycket trevligt och roligt att ses.

Sedan nu har jag slagit på tv och hittar ett pogram om NATURISTER! Nakna människor som bara är nakna.

Konstiga kan jag tycka i ena stunden, men ju mer jag lyssna på dom så har dom ganska kloka tankar runt nakenhet.

Tex så finns det dubbels så många herrar som är nakna än kvinnor.

Varför kan man fråga sig? Jo troligen för att kvinnas kropp fortfarande är ett "nummer 1" snackis ämne. Våra kroppar har ofta så mycket regler runt sig. Regeler som vi som kvinnor kanske inte uppfan, men som vi i dagen läge vidhåller och påpekar för att det ska vara så? VARFÖR?

Som kvinna har man alltid inpräntat i huvudet hur man ska se ut. Nästa alla kvinnor har nog typ en åsikt om sin egen kropp. Har nog alltid försökt bante eller gå upp i vikt.

Antingen är vi för smala, eller för tjocka, rumpan för stor, eller för platt, armarna för fläskiga,eller för smala. . . . osv

Varför har alla människor på denna jord så hemskt många åsikter om hur kvinnas kropp ska se ut?

Som naturisterna säger ....

Alla människor är unika och alla männsikor ser olika ut och det är ingeting vi reflexterar på när vi har sammankomster och är nakna.

Dom ser inte nakenhet som något SEXUELLT, som vi troligen övriga männikor gör.

Om vi kan sluta se nakna kroppar som något sexuellt och bara se männskan som en vanlig människa.

Tex nu när jag rensade min garderob. Jag har en klänning och ett linne som är ganska uringat. Jag kastade först linnet för att jag tänkte att . . .

-Men när ska jag kunna använada detta utan att folk ska tro jag söker uppmärksamhet??? För det är det man hör och säger om en tjej kommer i ett uringant linne eller kläning.

När jagkomme till kläningen så tänkte jag. . . .

-Men herregud jag får väl ha på mig vad fan jag vill, har jag fått bröst varför får jag inte då ha en uringad snygg kläning??

Så den sparade jag.

Men fortfarande har jag inte vågat använda den. Men kanske en dag tar jag mod till mig och sätter mig mig den.

Och när jag gör det gör jag det inte för att få uppmärksamhet utan för att jag tycker kläningen är snygg och för att jag känner mig snygg i den.

Nä folket vi måste sluta sexuallisera våra kroppar och se det som det är BARA KROPPAR, och alla kroppar är olika och det finns fan ingen mal.

 



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards