Jag kan allt

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Isabella - 30 augusti 2015 10:06

Allså nu har jag stött och blött mitt problem hela helgen. Eller man kan kanske inte kalla det problem. . . . .. . .

Mitt dilema står mellan att köpa en Macbook air eller att köpa en ny vanlig dator.

Snarare ett lyx problem vill jag säga.

 Ni som följer vet ju att  jag fått ut ett förtida arv av min mor och detta ger mig möjligheten att lösa mitt lån och sedan har jag ca 52.000 kr kvar.

Min "vill ha" hjärna säger köpe en macbook. Den är snygg, och det verkar som den har en del fördelar(men egentligen vet jag inte för jag har aldrig haft en). Som en lite gåva  från arvet som din mamma ville ge dig. Det är du värd.

Min "klok" hjärna säger att 10.000 kr är mycke pengar och jag vet ju inte  om jag kommer att trivas med en macbook? Om jag köper en ny vanlig dator för ca 5000 kr så har jag ju 5000 kvar att kunna köpa ny madrass och lite andra små saker jag BEHÖVER köpa nu när man blir själv.

Jag vill ju  spara så mycket pengar som möjligt för att ha en buffet om det händer något i framtiden.

Men så säger "mellan"hjärnan, men köp en begagnad macbook då. Den får du för 5000kr ????

 


V/S


 

Men samtidigt säger  Micke ,en dator köper man inte begagnad. Det kan ju vara vilken skit som helst på den.

Och det är ju sant det oxå. Jag hatar att ha två eller snarar tre hjärnor !!!!!!!   

Men nu när jag sitter här och tänker och skriver, så tror jag att jag ska följa min "kloka" hjärna och köpa en vanlig dator och ha kvar pengar till annat.

Hur det än är så ska Rebbe ha nytt gymkort snart, jag vill ha ett gymkort så småningom.

Och sedan här framöver blir det ju ett körkort som ska betalas oxå. Så pengar måste finnas i framtiden. Så nu när jag ser det med dom ögonen så blir det en vanlig dator.

Nu spikar jag det och slutar virra runt i dator världen   

Söndag idag och jag jobbar en 12-21 idag. Känns så där. . . . . .men det ska göras och jag kommer att ha sällskap av min underbara Donna ikväll och det gör mig satans glad.

Sedan har jag väl kanske inte informerat er om ett framtida hinder jag måste ta mig över.

Jag var till doktorn i fredag av andledning av att jag har haft en konstig smärta under högra revbenet och sista tiden har smärtan spridit sig till magen och ryggen.

Själv fantiserade jag att NU har jag fått lever cancer och döden är ett faktum. Under hela förra helgen så hade jag väldig ångest. Men nu i fredag så hade jag en tid hos farbro doktorn och han var mycket saklig med mig. Levercancer NJAAA inte troligt, men gall besvär TROLIGEN! Men jag stod på mig och sa att ångesten var på topp och att jag VILL att man kollar levern oxå.

Självklart ska vi göra det oxå för att vara på den säkra sidan och för att lugna dig. Så han remiterade mig till ett ultrljud av både lever och gallan.

Sedan när vi satt där och pratade så nämde jag att jag är ju rökare så man blir ju rädd för detta med cancer. Han var snabb som blixten och erbjöd mig att gå slutaröka kurs. Jag tvekade... men det fanns ingen återvändo utan han skickade en remiss på direkten och på prekade att OM jag skulle behöva en operation framöver så opererar dom INTE rökare   

Så jag vet jag sagt det förr och jag säger det igen. Jag måste göra ett försök att sluta röka ...............  

Jag vill inte dö av en cigg i förtid och kanske missa min dotters barn,bröllop eller bara det helt vanliga fantstiska livet!

Så jag ska göra mig klar för att sluta någon dag fram över och peppa så jag dör.

Nu mina vänner ska jag göra mig klar för jobb så kanske vi hörs på min nya dator nästa gång.

Kram på er !



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards