Jag kan allt

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Isabella - 3 januari 2016 19:52

Hej och gott nytt år på er.

ÄNTLIGEN finner jag tid till detta inlägg som jag så länge har funderar på hur det ska se ut. Vad det ska innehålla och hur jag utforma det. Men jag kan väl säga att det kommer att bli LITE längre än vad det brukar vara i vanliga fall.

Jag ska börja med att säga att mitt nyår gick väldigt lungt till.

Vi var hemma och fixade till en tre rätter middag och sedan gick jag och Micke till han och tittade på film och tog hand om Dottan medans dottern var ut med kompisar. Kl 00.30 ringde hon och bad oss komma och möta henne. Sedan hoppade vi i säng och somnade med bumms   



Ett brev till himmelens snyggaste ängel!


Nu Fina Helen har det gått 1 år sedan du lämande oss. Vi som var dig när har saknat dig oerhört. Jag har varit till din grav två gånger nu i nyåret. En gång själv och en gång med jobbet. Det var jätte  fint på din grav. Ljusen lös och det låg blommor där. Medans tiden har gott så ska du veta att  nästintill varje dag har du funnist i mina tankar. Oftas när jag åker hem från jobbet eller till jobbet. Då tänker jag på alla gånger vi cyklat hem med varandra, i bland pratar vi om roliga saker du gjort eller sagt på jobbet. I bland har jag funderat på VARFÖR och ibland funderat på hur jag inte kunnde förstå.....

Men svaren på mina frågor vet jag att jag aldrig får och jag har accepterat det.

Jag har accepterat att du valde detta val och att jag aldrig mer ska få träffa dig. Men jag tycker det är tråkigt. Mycket har hänt på sista året här gumman. Saker som jag gärna delat med dig, men du ser förmodligen allt från ovan och skrattar gott   

Jag hoppas du har det bra och sola och bada hela dagarna lång (om man får  goda drinkar i himmelen kan du väl ge mig ett tecken, då har man ju liksom något att  se fram imot när man passare över) och bara slappa.

Ha det nu bra min vän och bara så du vet så glömmer jag  aldrig dig och det fantastiska skratt. Jag kan fortfarande höra det om jag blunder och tänker på dig   



Nu mina läsare så kommer det som förmodligen alla vill se.

BILDER !

Bilder på vad mitt 2015 har bjudit på.

En liter resume.

Januari började ju i kaos som alla vet. Men tur i oturen hade jag en resa till Chile inbokad som jag var tvungen att åka på och det kändes skönt mitt i allt.

Resan bjöd på bröllop, barndop och det först tillfället att träffa alla mina syskon samtidigt. Dessutom hade jag ju med mig min stört sköna kompis Johanna och vi hade det verkligen roligt i 2 veckor. Tack fina Johanna för att du följde med mig.

     

Sedan matade månaderna på och Rebbe blev 17 år i feb, Micke 43 (tror jag) i feb och jag blev 37 i mars. Till födelsedags present fick jag en resa till Tallin.

Så i April satte vi oss på bussen med världens trevligaste buss chafför och styrde kosan mot Tallin och det var faktiskt första gången jag åkte färja. Trevligt och fruktansvärt god mat på båten.

 

Sedan löpte året på och helt plötsligt slog en VULKAN pizza igenom i Sverige och vilken tur vi hade att det var en lite sata pizzeria i Piteå som kommit på den. Så den hann vi med att prova på oxå (eller Micke prova jag fota)

 

I år har jag även lärt mig lite om sminkning. Något jag egentligen inte har varit så intresserad av. Men nu när man börja vara i övre tonåren så bör man börja med lite sminkning. OCH man blir ju faktiskt lite fräschare .....

 

I sommar hade jag oxå turen att få gå på ett bröllop. Fina Sara och Micke gifte sig och det var fantasktikt fint och trevligt. Så jag hade ju turen att oxå få fara på möhippa.

 

Midsommar travet besökte vi oxå. Den kvällen kan man säga var lite blötare än andra men det var roligt.

 

En resa till stor stan Stockholm hann vi oxå med. Vi spontand bokade hotell och körde gammel volvon ner och njöt en helg.

Hotellet var ju typ det lyxigaste jag legat på. Vi hade i lobbyn en mjukglassmaskin och popcornmaskin  som man fick ta ur själva. Allså fri tillgång till glass och popcorn ....VA    hur lyxigt är inte det. För er som oxå vill äta obehindrat av dessa varor så boka hotell Frindshotell!

   

Hösten kryp på en och min fina vän Sara överraskade mig med att komma hem. Så lite fest med henne blev det, med skön sång av Emelie. Den bästa låten ever...... synd jag inte har videon.

 

Jag har oxå detta år fått prova min första mulltoa delux. Var en upplevelse att se bajsen snurra sig bort   

 

Det mesta av året har varit väldigt bra, men mycket har varit väldigt jobbigt oxå. Men det är väl så livet är för alla mer eller mindre. Jag och Micke särade på oss, med en förhoppninga att kunna hitta tillbaka till varandra och kanske ge varandra en möjlighet att växa. Det har varit väldigt skönt för mig men det är oxå en kamp som inte är slut än. Min förhoppning är att leva med han i framtiden och inte på sidan om han.

Efter Mickes flytt så blv det renovering för mig och jag kan stolt säga att jag gjorde det helt själv.Målade och tapeserad och flyttade runt saker i lägeneten.

Jävligt nöjd över mig själv när jag var klar.

    

Mitt år har varit tufft men lärorikt och det har fått mig att fundera på saker jag kanske borde ta tag i.

Sedan har vi hördpunkten på mitt år. När vi beslutade att vi skulle ta en valp. Sökande vart väl kanske inte så långt och beslutet komme tvärrt. Men gud vad glad jag är att vi gjorde det och tog hem våran lilla Doris.

En underbar krabbat med ett sockersött utsende.

 

Allt är inte en dans på rosor närman har valpar, men allt jobb man lägger ner är klart värt det. Visst har det varit stressigt stundvis och jobbigt men jag skulle aldrig vilja vara utan henne.Det blir som att ha barn igen. Jag är orolig för henne, fotar henne hela tiden och vill prata om henne hela tiden. Jag försöker verkligen lägga band på mig själv för att inte bli den där hundtokiga kvinnan som inte gör annat än nämner "min hund" i varje mening.

Men gud ska veta att jag verkligen älskar henne.

Nu startar det nya året och jag har inge fåninga löften om att banta eller att sluta röka NU i allfall. Men jag ska ta hand om mig själv och min själ bättre och reda ut en del saker och jag ska spara 2000kr av min lön varje månad, UTAN att rör sparkontot.

Jag kommer att bli ett år äldre och bli ett år klokare.

Natti natti så se vi nu år 2016! 7





Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards