Jag kan allt

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Isabella - 25 januari 2016 12:24

  God dagens på er.

Så har vi snart passerat hela Januari. Allså tiden springer iväg och även tynkorna pockar på. Ofta får man höra att man ser ut som sin hud och jag tror att så är det verkligen. Förmodligen kommer jag att se  ut som Doris om drykt 4 år.

häng kinderna och häng påsarna under ögonen får ett mer och mer tydligt framträdande och hur fan ska man stoppa utveckligen?   

Ja som jag har hört är det ju att smörja med en massa krämer, sluta röka, dricka vatten och säkert en massa andra saker.

Allt detta något jag finner väldigt tidskrävande och tråkigt.

Men får se om jag endå måste föröska göra ett försök till att ta hand om ansiktet lite lite mer än vanligt.

Helgen bestod av lite fest med några härliga tjejor. En massa film tittande och promanader med Dottan.

Äntligen kan man väl säga att temeraturen har blivite mer vänlig för våra fötter och ansikten.

Doris själv har nog funnit denna kyla som ett stort pluss, då hon inte har behövat promenera någon längre bit.

Vi har även kommit igång med våran fina dagmatte. En pensionerad kvinna. Doris har varit där två gånger och ska dit i morgon oxå. Allt känns jätte bra och hon kan inte ha det bättre än få vara själv med henne på eftermiddagaran.

För mig är det guld värt att det finns männsikor som vill hjälpa till när man behöver.

Min goda vapen dragare Stina har ju oxå hjälp till och skött när det har kört ihop sig och jag är super glad över att ha dessa människor i mitt liv.

Vad händer mer i mitt liv just nu?

Ja egentligen inte så hemskt mycket. Jobbet,äta skit och försöka få ihop ett kärleksliv. Går kanske sådär. Att vara en särbo med dåliga arbetstider är ett pussel.

Det dåliga samvetet finns där hela tiden både för Rebbe,Micke och Doris att få ihop en lugn vardag. Att finns där för dom och samtidigt hinna med mig är nästan svårt.

Säg att jag jobbar två kvällar i veckan. Där är två tillfällen borta från familen, sedan försöker jag sova minst en  till två gång hos Micke, då har vi 4 kvällar. Och samtidigt se till att Rebbe kan göra lite aktiviteer när hon vill, så då bör jag vara hemma hos Doris.

Det känns lite om matlagning,tvättning och städninga tar all min lediga tid saker jag kanske skulle vilja måste vänta.

När jag skriver det här så känns det inte så jobbigt....... så kanske det är för alla som har jobba och barn?

Troligen.   

Man kanske gnäller över något som inte behöver gnälls över. Jag är nog kanske lite expert på det. Det finns vissa privata saker som börs ta hand om och jag ska göra det idag. Något som har figurerat i mitt huvud ett tag nu och nu kanske det är dax att sluta sticka huvudet i sanden och bara vänta.

PLOPPPP ...... så där jag nu har jag dragit upp huvudet och tänker ta i tu med detta genas.

Ha nu en bra dag


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards