Jag kan allt

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Isabella - 11 januari 2016 16:57

Förbaskat vad iden springer iväg? Snart har halva jan gått och jag tycker just att julen var slut.

Här i min lya händer det inte så mycket. Finner inte riktigt lusten till att blogga som förr, men jag gör ett försök.

Idag har jag gått en kusr hos min dotter ang detta "snapchat"    Alls en rätt rolig app, MEN är det något för en i min ålder?

Tydligen ska det ju vara det , men vet inte om jag kommer att änvända det. Jag menar jag smsar, eller skriver i facebook chaten eller i whats up appen eller så gör jag som man gjorde på stenåldern jag RINGER   

Så jag vet knappt när jag ska använda denna app?  Men jag gör ett försök och utvärderar sedan.

i Söndags vaknade jag med ett helt vanligt nackspärra (tror jag) ochherre gud så irriterande och ont det gör att inte kunna vrida på huvudet som man vill. Även huvudvärk tillkomme och det är väl kanske inte ovanligt. Därför beslutade jag att idag vilar jag hemma så.

Idag när jag vakande hade spärran släppt men lite öma är man men inget farligt. I morgon tar jag nya tag och jobbar igen.

Nu börjar det, ekorrhjulet är igång och blå veckorna lyser starkt. Min psykiska hälsa är på bättringsvägar, men jag känner att jag måste våga säga nej när jag inte orkar fast jag kan ske vill göra saker. Att inte gör något alls är ganska skönt. Att bara få ligga i sängen en dag och glop på tv, tocha på telefonen, mål i mina målarbok och bara göra ingenting helt enkelt.

 

Jagh ar även plöjt igenom den svenska serien "SALTÖN"

En klart perfekt serie att slö se om man gillar den svenska oskyldiga byggden, med skit snack,otroghet och festliga fester som spårar ur.

Doris växer så det knakar i väggar och golv. Hon har nu lärt sig ligg, vacker tass och sitt. Hon har fått börja ligga i soffan. Men det är när JAG bestämmer och lyfter upp henne. Självklart provar hon hoppa upp annars oxå men då åker hon ner.

Men med denna kyla som rådit så har vi gjort allt för att behålla lite lugn hemma. Tussan har fått sig några nertryckningar så fort hon har gått på golvet. Det konstiga är att när dom båda är i soffan så låter Doris henne vara. Då är Doris snäll och lugn. Så jag hoppas att det kanske är soffan som ska få dom att kunna finna kärlek till varandra   

Nu mina kära vänner ska jag fortsätta att inte göra ett skit. Jag gillar det ......

 


Av Isabella - 11 januari 2016 16:42

Tacka väder gudarna för denna kyla. För detta har nämligen gjort att mina mammor har tillåtit mig att vara i soffan   

Dom har inte kunnat tvinga ut mig så jag har, kanske sjort dom lite tiokiga med mitt sprinagade och jag har fallit tilbaka lite med att bära lite skor....'

Det har liksom bara krypit i mina lilla korv kropp, och jag KAN verkligen inte motstå dessa satans skor. Dom är ju så lätta att bära på.

Men det är inte så att jag inte vet att det är fel. Jag försöker smyga ut i hallen och ta mig en och annan sko. I bland lyckas jag och tyvärr är jag inte så himmla tyst när jag väl fått tag i en sko så mamma brukar sätta stopp för det rätt fort. Ibland är det som om dom har ögon åt alla håll..... lite liksom att dom vet vad jag tänker....   

Idag har det hänt grejor. Mina mmmor har tvingat mig till två tanter. Närmligen klo klippar tanterna!

Till en början var dom verkligen roliga och gud det var ju andra hundar där oxå. Men sedan händet det något konstigt. Ena anten höll mig och den andra höll mina tassar....jag är verkligen rädd om mina tassar. Men allt gick verklgien fort och det gjorde inte så ont ,men jag gillar inte att bli fasthållen. Men fördelen  med detta är nu att jag kan smyga igen utan att mina mammor kanske inte hör mig....hihihihihih  

Nu ska jag gå och terorisera någon eller något....

 




Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards