Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 16 juni 2020

Vanligt och förargligt

Av Isabella - 16 juni 2020 09:37

Glasögona på är något jag måste återinföra  När jag fick dom för ca 3 månadersedan så var jag otroligt duktig att använda dom, sedan har jag som bara lagt av med det. Lathet och att man inte är van är den enda orsaken. Upptäckte i helgen att jag verkligen behöver dom. Så det är läge nu under semestern att börja vänja mig igen. Värmen har kommit till Norrland och helgen har varit SOLRLIG och varm kan man väl milt sagt säga. I lördags så hade jag tänkt ligga ute och steka kroppen i flera timmar, men det vart i ca 40 min för sedan brann jag upp och var tvungen att gå in.

I söndas så hände det som aldrig har hänt  tror jag. Jag badade i Knäppebo. En strand som finns i Innansjön, det är långgrunt som bara tusan och det är sandbotten. Mysigt och det var faktiskt behaglig temp. Både jag och Rebbe badade och hundarna, eller Elmo stod mest och ville gå i till Doris, men vågade inte rikigt. 

Ac:en som vi köpte var en gåva från himmelen kan jag säga. Vi sätter på den ca 3 timmar innan vi går occh lägger oss och när vi kommer och ska sova, så är det svalt och skönt i sängen. 

Tack till den som uppfann denna apparat man kan ha i hemmet.  

Midsommarafton närmar sig med stormsteg och vi har inga planer. Men det känns ganka skönt det oxå. Bara vara hemma och äta gott och vila. Vi var på festligheter förra helgen och då känns det rätt bra att få en lugn helg framför sig. 

Detta var sista veckan jag skulle ha jobbat, men har idag sjukskrivit mig för den vanliga åkomman värken. Har nu i två och halv vecka ätit full dos av mina mediciner men det vill inte rikigt ge sig. Så nu hoppas jag på att detta ger med sig snarst, så min sömn kommer till rätta. 

Semester planer har börja smidas lite och vi ska fara ända till Ö-vik    Detta är hade vi tänkt ha en semester med Doris. Men har kommut underfund med att hon är ingen hund som vill åka bil långt och om vi ska ut och äta ska man lämna henne på rummet själv och det känns inte helt okej. Så hon få semestra i Burträska. Hon älskar att vara där och jag vet att hon har det alldels för bra där. Vi kommer bara vara borta tre dagar, så det blir inte så länge. 

IVi har tänkt åka ut till Ulvön en dag. Där ute gör man ju surströming och min förhoppning är att jag ska få äta surströming   Sedan blir det att äta på en Indisk resturang som vi har ätit på förr (om den finns kvar) och dom har super god mat.  Andra planer vi har är att fara till Vindeln och kolla in dom nya små tvillingarna Hope och Nova. Så denna sommar blir nog en stilla sommar vi spenderar med mindre utflyckter runt om oss. 

Så är det väl för hela Sverige kan jag tänka mig. 

Jag lider inte av det utan jag trivs hemma och bara vila upp mig. 

Nu ska jag slöa framför tv en stund sedan ta mig någon lunch och åka in tvärrt på jobbet för att ha ett sky-möte. 

Sedan blir det att googla fram ett recept på en taco spett rätt. 

För nu har vi inga ursäkter på att man inte hinner laga mat eller har orka   till det. 

Ha en trevlig dag flickor oh pojkar   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards