Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 17 februari 2021

Positiv

Av Isabella - 17 februari 2021 19:30

God afton folket 


För er som följer min blogg vet att jag har varit hemma sedan 7 feb från jobbet. Den 7 fick jag feber på kvällen och kände mig risig. Måndagen efter fröskte jag få mig testad mot covid, gick ej. Jag var tvungen vänta tills på tisdag för att man ska ha symtom i 24 timmar. Tisdag hade jag fortfarade feber och testade mig. Prover kom tillbaka NEGATIVT. Känndes märkligt, men jag tänkte att jag måste ju lite på vad testet säger. Men jag har inte varit på jobbet för att jag har haft feber, värk i kroppen och en jäkla huvudvärk. På fredagen känndes det bättre och jag gick in till in vän en tvärris för att lämna en lite gåva. Vi stannde inte länge och jag tycker vi höll ganska bra avstånd. Lördag så känndes det bättre på morgonen, så jag for ut med min dotter, Oliver och min bror för att grilla korv ute. Men då blev jag skit dålig på en kort stund och det hela sluta med att min bror skjudsade hem mig och jag bäddade ner  mig i soffan igen. Under förra helgenblev jag mycket sämre igen och på måndag testade jag mig IGEN. 

Nu i går kom testet tillbaka och det var POSITIVT   så nu är min fråga .....hur länge har jag varit positiv och hur kunde det vara negativt första gången? Jag hade ju kraftiga symtom. Iallfall nu om jag räknar sedan jag fick symtom den 7 feb så har jag varit hemma i 10 och idag är första dagen jag känner mig symtomfri. Jag hoppas detta håller i sig och att min sjukdoms tid är över , för det är inte jätte roligt att vara pest smittad. 

Micke har fått komma hem och är i karantän med mig. Just nu väntar jag på att en smittskydds läkare ska ringa mig och berätta från när jag troligen har varit smittsam. Det finns ju 4 personer jag kan ha smittat. Det är min bror, Stina, Rebbe och Oliver. Jag hoppas verkligen jag inte smittat dom. Micke som varit med mig under hela tiden har inga som helst symtom än. Det känns ju förjävligt, men eftersom första testet kom tillbaka negativt tror man ju på det. 

Men jag har informert mina vänner om detta och hoppas på det bästa nu att jag inte smittat dom.


Kvällen och dagen har framskridit som en riktig karantän dag. Siger upp vid 8. Rasta Doris, fika frukost, sitta i soffan och se på tv till 12, gå en promenad med Doris, äta lunch, sitta i soffan och se tv igen till 16. Laga middag, vila maten i 30 min, ta en mindre promenad med Doris, sitta i soffan och se tv till 21, kissa Doris, borsta tänder och krypa i sängen. 

Roligare än så blir det inte, så ni förstår att det finns inte så jätte mycket spännande att berätta. 

I morgn har min svägerska Emelie lovat att hjälpa oss att handla hem lite käka och snacks, jag är super tacksam att det finns någon som kan hjälpa oss. För har man inte föräldrar som kan hjälpa en så blir det aalltid lite svårare. Så hon är så himmla gullig som tar sig tid och handlar åt oss. 

På fredag fyller min dotter 23 år och som det ser ut nu måste vi skjuta på detta kals oxå. Bara att gilla läget och sitta still i båten.

Ha en superbra kväll på er 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards