Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 februari 2021

Vad kan inte kärleken göra med än

Av Isabella - 22 februari 2021 09:12

God morgon på er 


Måndag morgon och här sitter jag fortfarande. Hade en förhoppning om att jag skulle få börja jobba på onsdag. Men efter att jag nu pratat med Smittskyddet så är det inte helt säkert att det bli. 

Jag mår fortfarade väldigt illa nästan hela tiden. Och det i säg är ju ett symtom. Men hon på smittskydd ska ringa och rådfråga en läkare om detta och så får vi se om jag bedöms att vara frisk nu. 

Jag klarar nog av att jobba med detta illamånde, men om dom inte kan garantera att jag inte smittar, så vet jag inte. 

Tänk er att åka till mitt jobb och gå runt och skade sjukta folk. För detär ju det jag isåfall gör. Huvva mina fina äldre   

Jag och Micke har nu varit hemma tillsammans i starax 7 dagar och igår kom jag på den brilljanta ide´n att börja se ALLA Star Wars filmer   åhhhh herre gud vad har jag gett mig in på ??? 

Jag är ingen Star wars älskare och jag gillar inte filmer som har med rymden att göra. Så hur kunnde jag då komma på detta? Ibland kan jag inte förklara mig själv inför mig själv. Först diskuterade vi i vilken ordning vi skulle börja se dessa filmer. Så vi bestämde att vi ska se dom eftersom att berättelsen började. Så just nu har vi kommit fram till att 

Anakin Skywalker just har klivit över till den mörka sidan och blivit Dart Vader. 

 

Anakin var en mycket fin människa. Men förluster av kärlek om ömhet, förvred huvudet på denna kille och i ett svagt tillfälle klev han över till den mörka sidan för att han ville rädda sin stora kärlek från döden. 

En riktigt tragisk historia egentligen. Kärlek är något vackert , men oxå en kraft som kan få vi männsikor att göra så konstiga och dumma saker. 

Nu idag ska vi på börja filmen där Luck och Leia är födda och på börja deras resa. Så lite spännande är det, men i ärlighetens namn folket...... är filmerna så bra ??? 

Näää det kan jag inte säga, men dom är kulta och innan jag dör kan jag bocka av att jag sett alla filmer. 

 

Idag ska jag göra ett försök till att byta mina gardiner. Rätt pinsamt att jag fortfarade har kvar mina röda jul gardiner. Men jag kommer liksom inte till stånd med att byta dom. Men efter jag skrivit detta SKA jag göra det direkt. 

Jag ska motionera mina kropp och jag ska vika tvätten som nu idag har stått 1 vecka i tvättkorgen. 

Doris har kommit i löpen igår, så vi ha en ända stor slickfest just nu. As jobbigt att lyssna på. Men hon måste ju få tvätta sig och hon är duktig på att tvätta golvet där hon droppar och tvätta filten hon ligger på. 

Hon är så renlig och snäll. 

Nu mina läsare ska jag göra bort gardinera och invänta ett samtal om hur jag ska göra på onsdag med jobbet. 

Jag håller mina tummar på att jag är helt smittfri och får börja jobba. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards