Jag kan allt

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Isabella - 18 oktober 2010 13:54

Japp nu är det måndag och nästan hela dagen har gått. Själv har jag inte gjort det jag skulle ha vilja göra men men man kan inte få allt i livet.

Morgon började med att pappa hämtade mig och vi skulle fara med Rolf på olika ställen för att reda ut ekonomin och vissa saker. Först for vi till hans gammla chef. Diskuterade om denna bil han sålt på Rolf. Ibland blir man förvånnad hur folk tänker. I ena stunden förklara han för oss att Rolf behöver mycke stöd och hjälp med vardagliga saker för i nästa sekund ha sålt på han en bil för 190 000 utan att ens frågar pappa eller någon anhörig om vi tror Rolf klrar det ekonomiskt!!!!!   Han fösökte släta över det och få det att låta som han hr hjälp Rolf att få sin dröm bil?? VA man kan ju skratta ihjäl sig ibland. Iallafall så var han inte villig att ta tillbaka bilen, men vi kan sälja den själv. Så att så blir det. Efter det for vi till arbetsförmedligen. Rolf hade inte farit på ett möte och detta innebär ju en avstängning. Så nu har han denna månad missat en vecka. FÖRBANNAT!!!!    Men men vad göra....

Efter det in på hanskbank. Har rett upp lite fonder, sparande och försäkringar. Sedan hem till mamma och ringde runt till A-kassan, facket och Folksam. Så nu ser det lite ljusare ut för han. Vilken himmla tur att det fans en fond vi kunde sälja så han överlever denna månad och kan betala räkningarna med. Men för att allt ska gå i kling måste vi sälja bilen till han.  Så nu sitter jag här hemma och känner mig bra trött efter allt. Ska ju jobba inatt så jag borde gå till säng. Hade tänkt åka och träna idag men vet inte om jag orkar?

Vi får väl se....kram på er så hörs vi imorgon

Av Isabella - 18 oktober 2010 13:40

Ja hej hej min vänner och ovänner. Sitter just nu här i soffan efter en mycket innehållsrik dag.

Men vi kanske ska börja med helgen.

Fredag:

Det händeväl inte så mycke på dagen, men på kvällen vart det kalas. Micke var bjuden på en takloft fest på Cape men respektive så där hanmande vi efter jag och Anette varit och tränat. Var himmla trevligt. Det som var farligt med denna fest var kanske att det bjöds på gratis sprit och öl. Aldrig bra. Men vi höll oss i skinnet och for hem vid 22 tiden. Känndes faktiskt skönt dagen efter, när man vakande relativt pigg. Fast vi var pigga så vart lördagen till en slöar dag. Vi såg hocky och sedan lagade jag till bisonoxe och potatisgratäng och Anette stannde på lite mat med oss.

Söndag vart en "hjälpar dag" för mig och Micke. på förmiddagen for vi till brorsan med förhoppningen att reda ut ekonomin och kolla igen om vad han har för utgifter. Det tog tid men vi klarade det. Det som var är att det fanns massa oklara poster vi inte visst om som vi var tvungnar att fixa på måndag. Efter det mötet var det att vi cyklade förbi Norran som firade 100 år, men att man fick komma in i loklerna och kolla. Vi och 100 pensionärer var där...hahahhah    Sedan han vi inte mer än hemm innan Anette ringde och ville ha hjälp med datorn (hon hade virus). Så då satte vi oss på cyklarna igen och for till henne. Och där vart vi kvat till 20 tiden på kvällen.    dom här jäkla datorerna vad dom tar tid när dom jävlas.  Så så har min helg sett ut

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards