Jag kan allt

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Isabella - 4 januari 2012 22:45

Tjena mitt bena  

Hör ni hur sprudlade glad jag är ...... trots det pissiga väder !

Idag tvingade Micke ut mig på en prommis till stan. Fy vad tråkigt väder det var. Blåste och snöade så man höll på rammal omkull.

Men så här efter när man kommit hem vilat så var det ju bra att man rör på sig.

Har idag lyckats att färdig ställa årets bilder oxå. Satt och kollade igenom bilderna vi tog på nyårsafton.

Hittade faktiskt en bild på mig som Rebbe tog. Hon har faktiskt lite talang för kort tagning.

Men jag undrar vad jag har för "päron" kinder?? Ska det vara så där??

Nu ska jag berätta om riktig rädsla för er.

Idag när jag åkte till jobbet i min lilla lilla Nissan micra så  innser jag direkt att det är is, modd och OPLOGAT på E-4:an. Jävligt obehagligt. Redan uppför Solbacken blir jag omkörd av en långtradare. Skit läskigt. Det sprutar snö så även om jag har på full fart på vindrutetorkarna så ser jag nästan ingenting under  tiden han kör om. Att ha en lite bil är egentligen  bara en fördel. Den drar lite soppa. Men i sådanna här väder är det ingenting som är bra. Iallafall så var vägen ej plogad och det var skit spårigt. Jag höll ett stadigt tag runt ratten och var liv rädd att någon skulle försöka köra om mig (jag låg mellan 70-80 km) , alla vill jämt om mig. Jag hinner inte mer än mellan Skellfetå och kåge så ser jag en bil i mötande körfält helt blötsligt snurrar runt en massa vara och studsar in i plog kanten. Tur hade han att ingen anna bil var på vägen. Det verkade ha gått bra men förmodligen jävligt otäckt. Så tror ni jag vart minder rädd efter det??? NOT!!      

Jag hinner till kåge, då ser jag i backspegeln att det kommer en lång rad med bilar. Men dom är jätte långt bort. Rädslan för att någon skulle prova köra om mig var total. Jag kände mig JAGAD av döden, för omkörningsfältet var ICKET plogat. Jag håller i ratten sten hårt och hoppas på det bästa. Jag ser bilarna komma närmare och närmare MEN jag hinner till avfarten till Fråstkåge när dom kommer bak i mig. Fy så otäckt.

Till alla er som tycker snö är fantastiskt TA ER I BAKEN!!! Det finns ingen vinter som inte kommer med detta skit väder!


Av Isabella - 4 januari 2012 06:46

God morgon på er

Pluss grader ut och det töar som bara den. Jag vill endå uppmärksamma er på att stormen "Emil" är nog p+å g hit upp, för det blåser och jag misstänker att det kommer att bli riktigt halkigt.

Nu så här på morgonen har det varit tuttar på tv. Om kvinnor som har typ big big big boobis. Dom säger att dom själva ville ha STORA bröst, men ändå är det deras karlar som har sakt till dom att göra det. Enna tjejen ville slå världs rekord och hon påstod att hon var lycklig, MEN hon var nog inte riktig frisk i huvudet. Hon mådde nog inte så himmla bra. Hon grinade efter operationen och berättade att hon bara ville göra hennes familj stolta och hon fattade inte varför ingen ville hälsa på henne???

 

Iallafall så idag bli det att vila och slöa.....tråkig men sant. Kanske jag hinner kolla igenom korten från nyårs. Vi får se. 

   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards