Jag kan allt

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Isabella - 10 april 2012 08:47

Hej igen hittade faktiskt bilder jag tog när jag höll på med att göra förrätten. Så här kommer den. Jag vill till lägga att till och med min dotter gillade denna.


4 skivorchèvreost, centimetertjocka
4 skivorprosciutto
4 skivorformfranska
4 mskhonung, flytande

blandsallad

en näve nötter (eller frön om man är allergisk mot nötter)

2 msk svartvinbärs gele 

1 msk vatten. 


 

1. Sätt på ugnen på grill och 225 grader.

2. Skär ut fyra rundlar ur formfranskan, lika stor diameter som på getosten.

3. Lägg getosten på brödskivan och vira runt prosciutton (som ett litet paket) och ringla över honungen.

      

Ta fram en torr stekpanna och sätt på medelvärme.

5. Lägg i nötterna och rosta tills de fått färg. Rör runt så att inte nötterna bränns vid. Stäng av värmen och häll nötterna i en skål (annars kan de fortsätta att rostas/brännas vid i stekpannan).

6. Ställ ”getostpaketet” i en ungsfast form och gratinera i 225 grader i ca 10-15 minuter.

7. Svartvinbärscouli
Blanda vinbärsgelén och vatten i en skål och värm i micron i ca 30 sekunder eller i en kastrull på svag värme. Rör runt.

8. Skölj salladen och lägg ungefär en näve sallad på varje tallrik. Ringla över svartvinbärscoulin.

9. Ställ getosten ovanpå salladen och ringla lite svartvinbärscouli över. Strössla över de rostade nötterna/fröna Servera!!

 


Av Isabella - 10 april 2012 06:55

God morogn vänner.

Nu är påsken slut och vad bra det känns. Nu MÅSTE man inte äta en massa saker   yea right!!

IIallfall så vill jag dela med mig lite av vad jag har gjort.

Fredagen vart himmla lugn, hände väl i stort sett ingenting.

Men lördagen var det fest och stoj. Vi hade ju bjudit två kompis par på middag. Tre rätters. Utlovade ju att ni skulle få bilder på maten, MEN FÖRLÅT mig, jag glömde fota. Alls det var inte meningen. Men när man står där så komme liksom inte iden att fota.

Men kan väl säga att jag tror våra gäster tyckte det var gott. Sedan vart det massa spel efter manten och vi avslutade kvällen på Calles i stan (en pub). Himmla trevligt och skötsamt.

Vakande dagen efter (allså söndag) och det känndes som vilken dag som helst    

Söndag vart en städ dag på förmiddagen. men på eftermiddagen så träffades voi tre stycke klasskompisar. En tjejen Pia hon bor här i stan och hon stötter man på ofta för våra barn går i samma klass, men Mia hon hade jag inte träffat sedan 2003. Hon gick med oss fram till 7. Då flyttade hon och försvann ut i stora vida världen. Men det fantastiska Facebook har fått oss att hitta åt varandra igen och nu var hon här i Skellefteå på besök så vi träffades. SÅÅÅ himmla roligt. Vi konstaterade rätt snabbt att vi ser likadana ut som vi gjorde i skolan. Alls inte åldrats en dag     

Efterdet roliga besöket vart jag och Micke bjudna på mat av Rebecca och Axel. Dom baka pizza. Gott oc lyxit för att man slapp göra nått. Kvällen avslutade vi på bion med att se "Hunger game" . En bra film men lite barnig, men den är ju från 11 år så den ska ju vara det.

Måndagen vart det att åka till Innansjön. Micke fiskade och jag och barnen hälsade på Lollo och barnen pluss att vi var förbi farmor och gammel mormor. Väl hemme igen upptäcker jag att NNÄÄ jag orkar inte laga mat och det finns ite tid heller utan i går var det "krysset" ett bure mål.

Sedan vila en timme och sedan vart det jobbat.

 

Så allså denna Påsk helg har vi inte gjort annat än ätit, haft fränmande , hälsat på folk och bara haft det skönt. Idag TIsdag och kvällen erbjuder oss en match på ladan med första final matchen mellan SAIK - Brynäs.

Så vad kan man säga......

KOM IGEN NU KILLAR!!!!!

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards