Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Jag tar fram pistolen och trycker av !

Av Isabella - 24 januari 2014 14:33

Pang !!! Nu har ÄNTLIGEN startskottet gått av för helgen    

Jobbet gav mig en del skratt tack vara liksinade människor som en själv, och man känner att gud vad bra att dom finns, för annars hade man nog funderat  på att byta jobb situation. Har oxå fått höra att jag är den nya "invandrar flickan" på jobbet.

En rätt söt och rolig tant (men JÄTTE dement) har utalat till en annan kollega att det har ju kommit en ny familjemeddlem  hit nu.

Jasså sa min kollega vem då?

-Ja den nya invandrar flickan med håret....   Men jag gillar inte att hon är och tar i mig och min mat med sina bruna fingrar!

-Men hon heter Isabella och är svensk!?? Så där får man inte säga.........

-?????????

Jag skrattat ihjäl mig över detta. Tycker det är komiskt och roligt.

Idag har jag oxå träffa min älskade mor på stan och hjälp henne att köpa gardiner. Sedan bjöd hon mig på lunch och sedan åkte jag hem (buss förstås lat  som man är).

Ni personer som säger att katter är dumma och inte fattar något har FEL. Min lilla Tussan har för ca 2-3 årsedan inte fått vara i vårat sovrum. Pgr av att hon löser så himmla mycket hår. Hon VET att det är förbjudet att gå över tröskeln. Men jag har upptäckt att när vi inte är hemma smyger hon sig in och lägger sig i sängen   

Idag när jag klev in så hörde jag  att hon hoppade ner på golver, och hon kommer ut från sovrummet som ett skott........

Tagen på bar gärning, jag skällde på henne och fyade henne och hon vart alldeles stel.

Hon VET att jag är arg på henne och att hon inte får vara där.

En annan morgon när jag hade sovmorgon hörder jag hur dörren sakta öppnades och in smyg Tussan. Hon visste inte att jag var där. Jag tvärr fyade till henne och hon stelnade till och backade ut igen.....hahahahah

Katter är visst smarta och kloka.   

Nu ska jag själv ta och ta fram lite kött som gubben ska laga till och sedan lägga upp gammel beneni soffan och vila en stund, för nu är det helg !!!!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards