Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Konstig och önödigt vetande !

Av Isabella - 26 mars 2015 11:57

Tjen på er alla !

Idag har vi hunnit ända fram till torsdag och jag har lyckan att vara ledig. Oftas brukar mina "lediga" dagar vara uppbokade med saker man måste ta i tu med, sådanna saker man itne hinner med annars, tes tvätt städ, möten eller ärenden.

 Men denna fantastiska torsdag såg jag till att jag inte skulle göra ett SKIT !!

Just nu är det väldig mycket runt mig, saker som jag ärt vungen att fixa och ordna. Så allt som hör till hem och sådant bli lite lidande. Men jag skiter i det för det kan man ta sedan. Iallfall så igår satte jag mig ner och pratade med min flock och berättade att jag är slut, slut och trött. Att min lediga dagar ska jämt gå ut på att jag ska städa och tvätta är slut nu.   

Min fantastiska dotter som är väldigt bortskämd och har verkligen INGA krav på sig så direkt . . . . . . .

-Men jag skulle vilja tvätta själv ! Jag vill börja ta lite mer ansvar för snart är jag stor och ska flytta   

Herregud vad varm man blir i hjärtat. Att bar höra att hon vill hjälpa mig gör mig glad. så nu står det på köpes listan en rosa tvättkorg. Vart kan man hitta den ?? Någon som vet?

Så allt löste sig välldigt bra och en mindre börda på mina axlar.

MEN idag har jag faktiskt tvätta halva sata tvätten. Men det var inget tvång utan jag sov ut, fikade och sedan gick jag och tvätta, men bara det jag han.

Jag har idag och suttit framför tven och kollat in Farmen, en dokumentär om adoption och just nu har jag börjat med Jordskott.

Hade tänkt att vi kunde göra ett frågor och svar inlägg för att göra något annorlunda   

Jag ställer frågorn och jag svara på dom , ganska enklet och kanske intressant.


1.Var bor du ?

    I en lite lägenhet på a-torp. Men min lilla flock.

2.Vad är du mest nöjd med i ditt hem?

    Att jag har både tv rum och kök i samma! Att slå ut väggen var ett klokt beslut av bara mig!

3.Vilken sak i ditt hem är stoltas över.

   Min mixer. Den andvänder jag typ nästan varje dag till något. Det är klart det bästa köp jag gjort.

4.Vilken sak i ditt hem är du minst stolt över.

    Mina blommor . Dom är alltid på vippen att död.

5.Vilken färg är din?

    Ja jag älskar svart, men egentligen skulle jag vlja våga ha mer färgade kläder. Jag är en fegis!!!

6.Vad skulle du vilja göra om på dig själv?

     Fettsugning på lite olika ställen och kanske ett litet näs ingrepp

7.Vad ångrar du mest i ditt liv.

    Att jag började röka och  att jag inte tog stundent.

8.Vad är du mest stol över i ditt liv?

    Att svar mina barn är ju en självklarhet, MEN om jag ska säga något annat så blir det nog att jag lyckades ta körkortet.

9.Vem skulle du helt ha med dig til en öde ö?

    Mia Skärringe helt klart! Hur sköjj skulle inte de va?

10.Vem skulle du helst inte ha med dig till en öd ö?

       Anders Brejvik. för då skulle jag vara tvungen att död han och då skulle jag ju bli själv.

11.Vad är det jobbigaste du gjort?

     Bergravt mitt eget barn.

12. Vad är det roligaste du gjort?

       Ja herre gud det finns många roliga saken när man blivit så gammal som jag. Men det är nog att jag hittade min

        biologiska familj i Chile.                    

13. Om jag var ett djur så var jag en . . .

      . . . . sköldpadda !

14.Om jag var en frukt skulle jag vara en . . .

     . . . . . .Mango, söt men rund !

15.Vilken app andvänder du mest?

     Ja vad tror ni? Facebook och Instagram ligger nog på topp. Han fingrar mellan dom ty i tid och otid.

16.Vem saknar du just nu?

      Helen min fina vän

17. Hur mycket pengar har du på ditt konto just nu?

      1oo,19kr

18.Vilken kändis skulle du vilja bjuda på mat?

      Anders Bagge , kan ju inte bli fel eller tråkigt!

19.Vilken maträtt älskar du mest?

     Surströming , oj vänta måste torka mig runt munnen.

20.Vad skulle du göra om du vann 1 miljon?

      Betala in det som fattas på lånet, köpa en massa status prylar och resa, ge dottern ett start kapital och  sedan kanske jag skulle spara lite oxå.


 Japp nu vet ni det i allfall   

Vi hörs sedan mys proppar !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards