Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Ett brev till himmeln !

Av Isabella - 31 mars 2015 15:19

Det slog mig idag att för exat 3 månader sedan så vändes livet till något jag aldrig varit med om. Denna tid satt jag i köket hemma och tänkt att herregud måtte det inte ha hänt något allvaligt med Helen.

Och ca tre timmar senare fick jag det bekräftat när polisen ringer och berättade att jag hade ett brev att läsa.

Allt vart bara tyst runt mig och rädslan jag kände då kan jag inte beskriva.

Ännu mer rädd var jag när polisen komme och överäckte brevet i min hand. Jag ville inte läsa brevet, jag ville inte se saningen i vitögat, jag ville inte att detta skulle inträffa. Men med hjälp av Micke och polisen lästa jag, jag läste och det slog mig nu att hoppet var ute att hitta dig i tid. Jag förstod att min älskade vän inte var vid liv längre.

Hur kunnde det bli så här Helen? Hur kunde det gå så långt att du kände att jag inte kunde hjälpa dig. Fortfarande har jag väldigt svårt för att gå in i mammas lägenhet, fortfarande känns allt väldigt väldigt konstig.

Jag tänker på dig ofta, jag tänker på ditt härlig skratt, din roliga klumpighet och ditt natrliga sätt att var.

Jag har inte gjort det jag lovade att göra än men nu ska jag ta tag i det. Jag ska skriva det där brevet jag vet du ville skriva.

Dina fina barn har det rätt okej, men att dom saknar mamma förstår du väl. Jag brurkar träffa Markus ibland på gymet och snacka lite. Här framöver ska jag ringa dom och få se om vi kan träffas. Det har varit rätt mycket på sista tiden här på jorden och jag har inte riktigt hunnit med saker jag borde ha hunnit med. Men det kommer.

En natt drömmde jag om dig vännen. Den var så verklig, som om du satt berevid min säng och sa att allt är bra nu och att du finns där fast jag inte ser dig.

Är det så Helen? Finns du där fast jag inte ser dig?

Du fattas mig Helen och du fattas oss på jobbet. Jag hittade den bild i min telefon på dig och mig. Den är presic som jag minns dig gumman.

Tänk om du varit här då hade vi tagit en shot och skratta gott. . . . .

 

Jag saknar dig Helen och är himmla ledsen för att jag inte förstod. Hade jag gjort det kanske du hade levt idag   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards