Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 mars 2020

Nu måste jag ta tag i tråkiga saker

Av Isabella - 22 mars 2020 13:34

God dag på er. 

Söndag har vi idag och jag har nu fått lite insperation till att blogga. Jag har nämligen tänkt berätta om mitt liv som den oansvariga Isabella    Jo det finns en sådan sida hos mig. Den kommer fram mellan kl 17.30-22 vardagar och visar sig troligen 24/7 under lördagar och söndagar. På dagarna har jag rutiner jag följer löjligt ordentligt. 

Frukost, vila 1 timme, promenad med Doris, städabort, jobba och hem. Det är när jag kommer hem jag släpperlös "latheten" och har liksom gett upp detta med ordentilga middag. Förr itiden gillade jag laga mat, baka och pyssla på. 

Nu förtiden vill jag bara ha allt serverat   Jag hr inga ider på maträtter. Vi befinner oss i en sådan slentrian att vi är så less på den mat vi lagar att vi nu oxå SKITER i att laga mat ibland och självfallet blir det för mycket snabbmat oxå. 

Riktigt från början när vi bodde ihop så MÅNADS handlade vi ! ja lyssna på den. Vi handlade typ 1 gång i månade och hade gjort matlista för en hel månad. Allså tala om ekonomiskt   Sedan blev det en lång period att vi handlade två gånger i månaden. Då gjorde vi matlista för två veckor. Sedan drog det ner till 1 veckan ...... och nu när Rebbe flyttade så försvann min lust och gnista för att laga mat helt. Nu känner jag att detta måste få ett slut och jag vill hitta åt gnistan och passionen för att laga bra och god mat. 

Steg 1 är att göra en matlista och hålla sig till den till 90% . Så idag skrev vi ner en matlista för denna veckan. 

Kyckling gryta ris

Snittzel och klyftpotatis

Köttfärsgryta med pressad potatis

Skinksallad i ubåtar

Korv och makaroner

Kebabrulle

Lördag resturang 

Köttfärssås och spagetti  

 

Så nu ska jag börja googla recept och försöka laga två nya maträtter per veckan. Så jag hoppas min låga börjar brinna för att laga mat igen. 

Helgen har varit bra här i Skellefteå. Jag har promenerat som vanligt, vi har sett på Lost typ hela helgen. Vi pausade på lördagen och åkte en sväng till Innansjön och hade turen att bli bjudna på grillat av Kalle och Anette. Det var gott och trevligt att komma sig ut en stund från lägenheten. 

Idag söndag, så låg jag och drog mig ganska länge. Seddan gick jag en lång promenad med Doris. Hemma igen så slängde vi upp benen på soffan och började skriva matlistan. Så nu har vi varit och handlat och packat in allt. Nu ska jag rasta Doris en tvärris och sedan ska jag börja förbereda för lite Kyckling gryta och ris. 

Jag har bjudit över Roffe idag, och han är ju jätte bra på att säga vad han tycker om saker. Så jag  väntar med spänning om denna gryta får godkänt   

Ha nu en bra dag allihpa och hoppas ern helg har vait bra och ni har fått återhämta er till fullo. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Söndag 28 april 13:07


God dag min läsare  I dag är det söndag och helgen drar  mot sitt slut. Vi har haft en bra helg. I fredags så blev det inte alls så mycket efter jobbet. Vi tvättade och åt en hemma gjord hamburge tallrik. Kan ha varit den godate tallrik jag gjort h...

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards