Jag kan allt

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Isabella - 2 juli 2010 23:58

Ja det är att man måste sova bort dom fina dagarn på sommaren.Sov fram till halv tre. Vaknade då och fick en minder panik över att jag inte tagit fram rådjussadeln. Jag hade ju lovat Micke och Rebbe att fixa det och bjuda dom på det till middag. Så bråttom vart det.    En snabb cykel tur till Coop för att köpa grädde. Hem skala potatis till gratängen. Micke ringde och ville att jag skulle komma och hämta han på jobbet. Så iväg snabbt som bara den igen.....phu.....

Men sen hem och göra klart allt. Det var gott och för fösta gången i min matlagnings historia så änvände jag vin i såsen jag gjorde...ahahah  

Nå väl middagen avklarad. Satte mig ute på altan och tänkte ..här ska jag banne mig sitta tills jag ska fara och jobba!!! Så jag får någon färg på gammel kroppen. Micke rastlös som vanligt tog cykeln och drog iväg. När jag satt där fick jag så lust att fota. Så jag fotade våran första röda jordgubbe som har kommit.

Visst är den fin? Är liv rädd att våran pryo brevbärare ska bli sugen på den och ta den av oss. Efter en stund ringde Micke och frågade om jag inte skulle komma in till Nordanå, det var en massa sång och musik och så tänkte han vi skulle fika tillsammans. Ja!! Jag som var sugen på att fota tänkte OK jag gör det. Packade kameran och tog min bästa cykel in till Nordanå och träffa Micke där. Alla gammal stugor var öppna för att man skulle få se hur det såg ut förr i tiden. Det var som roligt att kolla in i dom.

   

Det här skåpet stod i ett rum är. Dom kunder verkligen måla förr i tiden. Man kan ju undra vad det är värt nu i pengar..??? 

     

Sedan hittade vi det här gammla bladet oxå. Det är från en tidning som gjordes förr i tiden. Skelleftebladet hette det. Och just detta blad var gjort den 11 april 1892. Efter våran husesyn vart det en bulle och dricka i solen. Efter fikat ville jag gå ner till ankorna eller änderna. Tänkte jag ska öva lite. Så lite bilder vart det på dom oxå. Nu hade dom ju "små " änder runt sig dom stora. Jag frågade Micke om han inte kunde ta hem en åt mig. Dom är ju så super duper söta med sitt fjun....

 

Tids schemat var pressat för oss 30 min fick jag på mig att fota fåglar , Sedan stod det allsång på schemat..hahahah   

Micke tyckte vi skulle gå och sätta oss vi scenen för där skulle det spelas och sjungas. Så att så vart det. Var ju inte så himmla bra musik men det var vart i solen och ganska njutbart. La mig ner och fotade ett JÄTTE stort träd....

   

Sedan hem och göra sig klarför jobb.

Kram kram kram kram på er alla.  

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards