Jag kan allt

Alla inlägg under april 2011

Av Isabella - 21 april 2011 21:00

Tjena mitt bena  

Hur har ni det? Ibland undrar jag vilka som läser min blogg och hur era dagar ser ut? Jag har ju förr provat att ställa denna fråga och lämna öppet för att ni ska få skriva en rad och berätta, det slutade med att 1 lämnade meddelande. Tror jag gör ett nytt försök nu så får vi väl se hur eran dag har sett ut.

 

Iallafall så har denna dag varit som en helt vanligt dag med lite lyx känsla. Jag och Micke cyklade inte till stan för att jag skulle köpa "toffsar" till sängen. Jag hittade jätte fina toffas på Olssonstyger men dom kostade fan 49 kr st. Det tycker jag är för dyrt och pluss att den var fel färg. Så nu måste jag börja titta på nätet om toffsar.

Det skulle vara himmla bra om du Maria Montazami om du nu läser detta skulle kunna höra av dig till mig om vart jag kan hitta dom bästa toffsarna. Om du inte orkar skriva ett meddelande  till mig kan du ju ta och ringa mig     

Sedan så var tanken att jag skulle köpa ett nytt linne som jag har tittat på men jag sket i det. Förr när jag tänker till så har jag FULLA garderoben med kläder (vuxen beslut av mig) som jag kan använda. Vad som vart gjort var att jag köpte ett påskägg och att jag och Micke var in på Cafe "lilla Mari".

Det var första gången för mig och jag beställde en Cesarsallad.

Skit vad god den var, men 90:- med dricka är väl kansek lite väl mycke egentlign.

Sedan cyklade vi hem för att hämta Mickes börs som han nu mera ALDRIG kommer ihåg att ta med sig, för att han är arbetslös och när man är det så har man bara mjukisbyxor på sig och då kan han inte ha den i bakfickan (det är det han skyller på).

 iväg IGEN till coop för att slåss vi godis hyllan.

Redan när vi närmade oss hyllan så sänkte jag ner ögonbrynen och tänkte:

Nu jävlar är det bara att slå sig fram och inte vis hänsyn till något. Inte ens till dom små barnen som försöker komma sig farm. För om man visar svaghet där då skulle man vara

körd!

 

Men när vi kom fram så överlät jag allt till Micke. Jag insåg rätt snabbt att jag själv var kort och skulle bli bort knuffad DIREKT! Han gjorde ett mycek bra jobb med att plocka godis och han kom hel skinnad därifrån   

Sedan vart det som tajm för mig. Och det gjorde jag ända fram till nu. Så nu sitter jag på jobbet och väntar på att få gå på ledighet. Hela helgen har jag famförmig. Och på lördag natt blir det ute kväll med tjejor. Tevligt kommer det att bli.

Av Isabella - 21 april 2011 06:11

Är kanske att få hångla med Brolle. Eller ??? Jag vet inte men han är ju faktiskt himmelens sexig tycker då jag.   Iallafall så igår skulle jag tvärr springa in på Willys innan jag for på jobbet. För att köpa dricka(för vi kan ju inte dricka vattnet just nu här i Skellhell) och tuggumi. När jag glider upp mot drickes högarna kommer en förbannat snygg kille ut från en hyllgång fort som bara den. Vi nästan krockade men jag hann vika undan i sissta ögonblick. Självklart så ångrade jag mig i samma sekund när jag innser att det var Brolle JR och till råga på allt var han i snickarbyxor. FÖRRBANNAT  

Jag kunnde ju ha lådsats att jag svimmande så kanske han hade gjort mun mot mun metoden på mig eller något. Men nä jag vek undan och stod bara och stirrade som ett fån!

    


Av Isabella - 20 april 2011 18:06

..... lägga mig ner och grina eller vad är det med världen!!

Som ni har sett så har jag inte varit så flitig på att blogga som jag brukar. Detta min vänner beror på att jag har inte mått bra. Allt har varit skit jobbigt, bara att kliva upp ur sängen har varit jobbigt. Det har blivit för mycke på sissta tiden för mig i det privata livet och jag har nog typ kanske lite gått in i väggen ( om man nu kan det). Så förra veckan tog jag mig i kragen och ringde psyk för att få prata med någon. Samtalet gick bra (tyckte jag) fast jag grinade och var totalt slut av att bara erkänna för mig själv att jag inte orkar mer. Människan på andra sidan verkade förstå och sa att självklart måste du få komma hit och prata med någon och sedan tyckte han jag skulle få lära mig lite om stresshandtering. Vi avslutade samtalet med att han sa att han skulle ta kontakt med en läkare och jag skulle få en tid fort. Jag lämnade snyfftande mitt nummer och tyckte det kändes bra att det kanske skulle hända något.......

Det har gått snart två veckor och IDAG fick jag ett brev. Där det stod:

Att mina problem kan jag ta med kuratorn på min vårdcentral och om jag skulle behöva medicinering så skulle jag ta kontakt med min husläkare !!!   

MEN FÖR FAN !!!!!

Det var nog jobbigt att ringa dit och nu ska jag måsta ringa till någon annan och förklara allt igen......

JAG BILR SÅ IN I BOMBENS JÄVLA LESS PÅ DETTA RINGANDE HIT OCH DIT!!

Jag som fått för mig att om man har ångest och mår pytom att man SKA ringa psyk. Och tydligen tyckte han oxå det för han sa ju att han skulle hjälpa mig.....men vad hände nu då ???  

Nu skiter jag i detta och till sjukvårde här i SKELLEFTEÅ säger jag bara ...far åt helvete. låter kanske barsligt i vissa öron men jag känner verkligen så just nu. Senasterna månaderna har jag hållit på med olika saker inom vården , för min bror och mamma och Micke har oxå haft kontakt med dom....och ALLA gånger har dom bara nocsalerat mig och hänvisat mig till någon annan.......

Om jag kunde sluta betala skatt för att få sjukvård så skulle jag göra det, för man får fan ingen hjälp. Nä det är väl bara att försöka resa sig igen och ta nya tag.....

Iallfall idag har jag haft mys pys. Jsg har bakat bullar. Blåbersbullar, vaniljebullar.

Mumms vad goda dom vart.

   Och jätte stora. Efter detta så var jag slut så jag fixade en super middag. Helt eget bevåg.

  Jag gick till Pizzerian och beställde två st pizzor till oss. Mycket klokt val av mig. Micke har varit ut och fiskat hela dagen. Idag kom han inte hem med någon fisk, men det gör ingenting för han har tagit hem tre stor förra veckan. Så nu har vi så mycke fisk att jag blir less. Så är det någon som är intresserad av fisk så hör av er.

 

Nu ska jag vila lite innan jag ska och jobba inatt men vi hörs kasne sen

Kram på er alla


Av Isabella - 20 april 2011 18:02

Tydligen suger jag på att sköta min egna uppdrag, men jag försöker att gott göra er så gåttjag kan ....

Här kommer iallfall bild E

  

 

 

 EGG    

( på amrikanskt vis)

Vad passar inte bättre än det i dom här tiderna

Av Isabella - 18 april 2011 05:51

Hej och god morgon.

Går dagen liksom bara flög förbi mig och jag trorjag inte rikigt hann med. Vaknade kring ett och ringde frenetiskt många samtal till mina enstaka vänner jag har för att höra om någon av dom ville följa mig på teater. Första vännen "Moa" ville men hade annat vanligt för sig, vänn 2 Mia var bort bjuden på kalas , vän 3 Anette började samtalet med att berätta att hon var sssssssåååååå dålig efter lördagkvällen, men efter att jag beättat vad jag ville så tyckte hon att det skulle vara roligt att följa. Så att så vart det. Så vi träffades just före tre på teaterna och kollade in pjäsen "Antidepp" .

Det som gör det så kula är att Micke och Jag har jobbat med dom som spelar den pläsen på Utternbåtar.

Jätte duktiga var dom och det var super roligt att prata med alla efteråt. Väl hemma igen så åt vi rester från gårdagen för andra gången....... 

börjar var lite less  nu denna thaimat.......

och sedan slappade jag framför tv. Micke for och fixade bilen hos Danne (eller Danne fixade bilen). Visst är man super glad när man har vänner eller bekanta som kan göra sådanna saker men jag känner verkligen att det känns som man utnyttjar dom. Om man då hade en talang så man kan göra något för han. Men jag har inga talanger och han behöver nog inte någon hjälp med det jag kan ??? tror jag då........ eller så kanske han behöver det och säger bara inte till.........    

Iallafall under tiden så låg jag i soffan (börjar e ut som jag är en latmask) och Bassen kom förbi och hälsade på. Micke var ganska snabbt hemma och det tog inte lång tid. Sedan var det dax för jobb och jag begav mig. Så nu har jag jobbat sissta natten och nu är jag led ig till och med onsdag.

idag tror jag det blir.....SOFFAN !!! 

NÄ jag bara skojade med er , nä det blir nog storstäda och skura kanske fara till stan en sväng. Bild E ska jag inbringa till er oxå. Ja jag har det jag gör så vi får väl helt enkelt höras i afton mina läsare.

 

Av Isabella - 16 april 2011 22:25

God kväll på er alla läsare. kvällen är ung och denna tant är trött! Idag har det varit en nästan fullspacäkad dag eller man kanske ska säga att den har varit halv full.... efter som jag sov till halv ett. Iallafall så for jag upp som jag fått ström i mig och in i duschen. Klädde på mig och tog min svarta riddare till Coop. Alltid när jag är lite stressad leker jag att min cykel är en svartblank häst som nästan flyger fram, känns mer exklusivt med den bilden i mitt huvud  

Ja nu tillbaka på rätt spår igen.... inhadlade lite lite saker som jag glöde i går. Hem och invänta min bästaste kompis Whan. Hon är en SUPER snäll kompis som allt hjälper till om hon bara har tid. Hon och hennes pojk William kom och vi packade ner allt som skulle lagas till och gick till mamma. Vi började laga mat vid två tiden och var presic klaa vid 4 som var sagt. Fyra rätter thaimat inte illa!    Familjen samlades och vi åt och åt men det vart hur mycke mat som helst kvar en då. Efter festligheterna for jag hem och hann presic lägga mig i ca 1½ timme innan jag for till jobbet och här är jag nu och kan väl säga att det har varit en bra och trevlig daag men så här känner jag mig

 

Gammal och trött, men ändå som en lite prinsessa...hihihihihi  

I morgon kommer det att inte hända något. Jag ska verkligen sova sova sova såååååå länge jag kan och på kvällen kanske jag och Micke ska på teater.

Förhoppnings vis så ska jag lägga upp bild E åt er i morgon,den är inte tagen men jag tror jag vet nu vad den blir.....

Håll ut och tappa inte hoppet på mig  

Av Isabella - 16 april 2011 06:32

...... en massa saker i natt   

Tex att man ska inte knysta när man inte har värkar när man ska förda barn, att man ska vara välldigt försiktig när man ska springa i fatt ett tåg och hoppa på, att om jag har tänkt bli sjuksöterska så kan jag måsta ta hand om dumma och fulla människor....ja oxå  vidare. Allså vi har sett om förlossningar och akutmotagningar i natt. Så snart känner jag mig som färdig utbildad.  

Idag kommer jag att sova som ni redan vet och sedan laga mat åt min mammas födelsadags fest. Det kommer att bli super trevligt.

Ikväll ska jag titta in tv pogramet och se vad jag kan lära mig i natt. hoppas det blir någotbra, så det inte blir porrfilm, för vad ska jag lära mig genom den??? Nä jag hopps på något i stil med advokat yrket eller kanske hur man blir rik.....

Ja vi får väl se.

Kram på er så gör vi sen    

Av Isabella - 16 april 2011 01:01

God natt på er....

Jag börjar med det för det är natt nu när jag skriver. Idag har det varit fredag och dagen har flytit på som vanligt. Började morgonen med att kliva upp kl halv sju och tvätta, sedan vart det en dusch, fika frukost, tvätta klart, fara på stan med Micke och fixa blommor till min mamma som fyllde 70 år idag (men igentligen i går för kl är ju efter tolv). Till mamma och hjälpa henne ganera en tårta, överlämna presentern, hem börja förberda för maten vi ska bjuda mamma på idag, rullade 50 vårrullar( har ont som bara den i mina tummar) , till coop för att handla till middagen vi åt, hem med varorna och bege oss till Jonas och Whan för att grilla, åt och njöt av grill premiären, hem la mig och sov, vart väckt kl 20.55, gjorde klart allt jag skulle och for till jobbet.

Så hä är jag nu.....   

Åter till min lilla mamma som fyller år. Jag hade ju fixat en fotobok till henne med händelser i hennes liv. Tror hon vart jätte glad. Hon grinade då och tyckte den vart fin.

Idag ska jag sova när jag kommer hem några timmar och sedan ska Whan hjälpa mig med maten. Egentligen behöver jag kanske inte det, för jag jag har ju förberett allt idag. Men det är klart lite hjälp vid kryddningen tackar man ju aldrig nej till.

Vi kommer att äta hos mamma vi fyra och sedan skulle Lena stå för efterrätten. Kommer att bli super trevligt och hon är verkligen värd varenda uppvakting min lilla mamma......'

Jag ver ju att inte ser det här men jag skrev det i fotoboken oxå.

Vi älskar dig mamma......

 

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards