Jag kan allt

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Slutet är nära nu mina vänner

Av Isabella - 22 januari 2012 20:39

God kväll mina läsare. Nu sitter man på jobbet för sissa gången innan man åker. Och inte bara det.

Efter Chile så kommer det bli en nystart. Då börjar 2012 för mig. Jag har som dragit lite på det alla andra redan har börjat med, men när jag kommer hem är det motion och nyttig mat som gäller OCH jag ska prova vara utan godis i ett helt år. INTE chips,och popcorn. Något måste man få unna sig någon gång på helgen.   Men det som kommer att bli JOBBIGAST är att jag ska FÖRSÖKA sluta dricka Cola Zero. Tyvärr så är jag skit beronde av denna dryck.Jag måste ha minst ½ liter på dag minst.... och jag vet att den gör mig mer socker sugen och att det är dåliga saker i light drickor. DEt är nog det som kommer att bli svårast för mig. Men jag ska göra ett försök och skärpa till mig.

   

Så idag och imorgon känns som slutet för mig. Pluss att man ska vara utan famljen i två veckor.  

Men det kommer att bli rolgit (förmodligen endå) när vi kommer fram och känner värmen.

Idag mina vänner har det slagit gnistor där hemma.

Gnistorna handlade om skor. Rebbe behöver verkligen nya vinter skor och hon ville ha Convers fodrade skor eller några som såg ut som dom. Vi hittade jätte många kopier MEN alla var för små i storleken så då åter stod bara orginalet. Vet ni vad dom kostar...... 999:-  

DEt är inte klokt vad dyra dom är bara för att det står Convers på dom.

Min älskade skit ugne ville ju ha dom NU, men jag och Micke tyckte det var bättre att fara hem och kolla på nätet om vi hitta där lika fast kanske till ett annat pris.

Förmodligen förstörde jag hennes glädje, när jag kom med det förslaget. MEN varför ska jag betala 999:- på stan när jag kan betala 500:- på nätet. Men det ville hon inte lyssna till. Så vi har bråkat och gapat till varanndra ikväll och det känns inte bra. Men iallfall så har jag beställt skora som hon ville ha och jag hoppas dom kommer fort.  

    

Så mina vänner är det oxå så att mina vårdtagar kommer att flytta och det är inte säkert att det finns internet dit vi kommer så det kanske är bland dom sissta inläggen jag gör från jobbet oxå. Det känns verkligen som att allt tar slut snart. Mitt gammla innrutade stilla liv med mycke socker, godis, dricka, internet och mina lata dagar i soffan..... ska fälla en lite tår för det.

Men man ska inte glömma att när något tar slut så börjar något annat.

Så kära vänner nu ska jag passa på att vräka i mig popcorn till Wallander på tv och innvänta min arbetskamrat.

I morgon blir det fullt upp, Kurator,luncha, med mamma och fixa papper, packa, tvätta, mysa med familjen.

Troligen kommer jag inte att skriva något mer till er i morgn. Men jag ska försöka uppdatera er någon gång i från Chile oxå om vi har tillgång till internet.

Om vi inte hörs i natt mera så får ni ha riktigt sköna två veckor fram för er och vi träffas när igen efter den 8 feb.

STOR KRAM TILL ER ALLA'

HASTA LUEGO MI AMIGOS !!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - Måndag 22 april 21:01


God morgonIgår var det varit dagen D. Igår var det dagen jag har fått börja jobba lite. Jag har fått andra arbetsuppgifter som jag klarar av att göra utan att andvända min arm. Jag ska lära mig samordnar jobbet. Som samordnare samordnar man dagen för...

Av Isabella - Onsdag 17 april 09:33


God morgon     Onsdag har börjat och jag har idag sparkat mig själv i röven och klev upp vid 7 och ställde mig på löpbandet för att göra bort mina 3,5km. Jävligt mottvilligt kan jag lover er det var, men jag gjorde det.  Jag har nu väntat i ca 4,...

Av Isabella - Tisdag 16 april 19:18


Allså man blir ju fundersam och irriterad, när man hör hur människor gnäller och ser problem i saker som inte är problem. Nu går Kommunal ut i strejk! Dom gör det för att vi alla som jobbar inom vården (med äldre) och dom som jobbar med barn ska få v...

Av Isabella - Måndag 8 april 10:10

Förra veckan vaknade jag och kände jag var irriterad över vissa saker som inte har fallti på plats för mig. Lite saker som inte har återkopplat till mig, lite saker som man kan känna sig besviken på. Så jag tänkte att jag skulle göra ett "gnäll inläg...

Av Isabella - Tisdag 2 april 10:30

Ja men nu gott folk har vi gått in i April månad. Detta innebär att jag har nu haft vägning igår. Blev inte som jag tänkte mig. Vågen har gått upp 1,7kg. En jävuls besvikelse infann sig. Men så ser sanningen ut. Jag vet att denna månad så har vi ha...

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards