Jag kan allt

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Isabella - 10 februari 2012 20:43

God kväll mina vänner!!!  

Jag är så glad att vara hemma igen. Och att kunna förmeddla mig till er. Nu undrar ni säker hur vi har haft det.

Ja jag kan väl kanske säga att jag är SÅÅÅ himmla besviken.

Vi har inte gjort ett skit på två veckor. Denna tripp var helt bortkastade pengar och dessutom var det ganska jobbigt för min mor.  Vi började med två dagar i Santiago. Otroligt frustrerande. Vi satt i min systers "träddgård" ( det var typ en minder sortens skräp avlämning) i två dagar. Fredag kväll var det dax att ta bussen till Curanilahue. På dagen upp täcker jag helt plötsligt att jag får en blodpropp i handleden. Säger ingenting och hoppas att det inte ska vara någon fara. Men efter nattens buss fär har jag ganska ont i armen. Så när vi kommer fram till Curanilahue så ber jag om att få fara till sjukhuset och kolla upp det. Förståss var det ingen fara och jag får lite medicin mot smärtan. Och om jag skulle få mer blodproppar skulle jag komma tillbaka. Sedan var det stilla lugnt i resten av veckan. Vi for på en Mexicansk show som var ut och gratis. Det var ut på kvällen så det var kallt och inte alls så bra. Sedan på lördagen så var vi på ett disco i stan. Ca 1½ timme. Det var allt!!!  Är som lite besviken att det inte finns intresset att vilja umgås då när man kommer ner till Chile. Därför har jag tagit några egna beslut nu. Jag kommer inte att ta upp min familj till Sverige. Därför varför ska jag lägga massa pengar hela tiden, när dom inte änns kan ta en prommis när man är där? Nä vi fick sitta på en stol i två veckor och rulla tummarna. Jag har längtat hem något så fruktansvärt till min lilla familj. När jag komme hem så hade dom tänt ljus i hela lägenheten, Micke hade köpt en gullig figur med två apor som kramades och på deras magar stod det  Bella och Micke. 

Jag känner mig hemma här och det är här jag har mina rötter. Visst är jag glad att jag träffat mina riktiga släktingar ,men några starkar band blir det nog aldrig.  Nu sitter jag på jobbet igen och det känns bra att komma tillbaka till det vanliga livet.

Stor kram på er och bilder kommer att komma det lovar jag.


Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards