Jag kan allt

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Isabella - 13 februari 2012 07:15

God morgon på er

Nu har helgen passerat och det har blivit måndag. Helgen är väl kanske inte så mycke att skriva om förutom att jag har matat godis. Och mitt rök begär har väl börjat känns lite bättre. Men fortsätter att tala i tungor för att verkligen övertyga mig själv att jag ska ALDRIG mer röka en cigge!

Idag ska jag hem och lägga mig fort som attan för att senare kunna stiga upp och börja med en mass papper som ska göras klart för

Rolf.   

Det är ganska mycke papper och som jag skrivit förr så HATAR jag papper  

Men man måste ju tydligen göra sådant här ibland så jag har bara tänkt försöka ägna bara denna dag åt detta och förska få klart alla papper och saker idag. Sedan i eftermiddag ska jag fara och kolla på en lite bebbe. Ska fara till min söta och hemskt unga vän Moa. Hon och Glenn har ju fått en lite son. Sedan blir det inte så mycke mer idag. Laga lite mat och jobba inatt igen.

Har oxå med lite hjälp fixat Mickes fördelsedags present och Rebeccas är på G. Känns super. I veckan ska jag försöka att börja baka oxå. Ja som ni ser går tiden åt och jag behöver verkligen inte fundera på vad jag ska göra  

Ha nu en bra dagså hörs vi ikväll kompisar.   

Av Isabella - 13 februari 2012 07:05

Hej här om dagen gjorde vi en Rostbiff hemma. Och som alla som smakt det så har det inte så hemskt mycke smak i sig. Men då hittade jag denna marinad till Rostbiff. Allså så himmla gott det vart. Rekomenderar verkligen om ni köper eller gör egen. Lägg skivorna i denna marinad ca 5 timmar före servering.  


5 dl olivolia

1½ msk vitbalsamvinäger

1 msk råsocker

1 tsk svartpepper grovmalen

1 rödlök finhackad

1 dl hackad persilja

0.5 dl hackad kapris


Blanda ihop allt och bred ut denna super marinad över den skivade rostfiffen. Man kan vända runt skivorna efter 2 timmar så alla skivor blir marinerade.Denna marinad blir super god jag lovar

   

Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards