Jag kan allt

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Isabella - 24 mars 2014 08:32

Hej hopp på er   

Hela långa helgen har gått och jag har jobbat som man ska när man jobbar inom detta yrke. Oj vad det har varit rörigt på jobbet i helgen.

Det har hänt grejor och när jag komme hem och la mig tänkte jag att jag kanske skulle ha ringt jobbet idag på morgonen. för att berätta hur allt ligget till och vad som måste tas itu med idag.

Många roliga sker har oxå hänt.

Tex.

Jag och min kollega är hos typ "VÄRLDENS" gulligan tant på kvällen, för att lägga henne. jag har tagit hennes tänder för att borsta dom. Hon ligger i sängen med en insjunken mun ,(för er som vet så är ju alla som inte har tänderna inne i munnen JÄVLIGT söta och dom lässpar mycket) jag berättar för henne hur glad jag är att få komma till henne denna kväll, för jag har inte fått vara hos henne på HELA helgen. Hon tittar på mig med stor pigga ögon och klämmer fram ett "SYND"   Allås nu låter inte detta så himmlens roligt, men tänk er en SUPER gullig tant, utan tänder, och hon lässpar fram SYND   Allså så gullig och vad jag skrattade med henne.

Detta är sådant som göra att man vill gå och jobba varje dag.

Sedan vill jag passa på att gratta SAIK till vinsten i går. Nu kan dom vila lite och dricka lite öl till helgen   

I fredags så bokade jag ett möta med Rolfs jobb. Då tyckte jag att kl 7 på morognen var en bra tid ?


HUR TÄNKTE JAG DÅ ????    

Känndes jävligt dumt i morse när jag har min lediga dag för denna vecka och man har stigit upp kl 5.45 hela helgen   

Men när man inte tänker till så får man ju skylla sig själv. Men mötet jag har nu varit på, var mycket givand. Allså Rolfs jobba och dom som hr hand om denna fantasktiska plats är helt underbara. Han som är som chef är otroligt mån om sin anställda och otroligt lyhörd på hur dom mår och hur det går för dom.

Jag kan inte vara gladare övert var han har hamnat och vilken tur jag har som kan känna att detta var bästa alternativet för min bror.

Som tex: Igår fick roffe punktering på ett däck. Jag hade tänktta med mig däcket nu och fara och lämna in det till Roffe.

-Nä men gud säger chefen, jag hjälper Roffe med detta så du behöver inte bry dig om detta   

-Men gud vad snätt av dig , men du måste ta en faktura så vi får betalta.

-Näää jag äger en bit av företaget så du kommer inte att få faktura.

-Men guddd menar du det? Allså då är du ju underbar. Då ska jag då baka til ler och bjuda er på fika.

Jag är super tacksam för detta och det är fantasktiskt att det finns människor som han forfarande i denna hårda värld.

Nu sitter jag här min soffa med kissen sovande brevid mig. Tvätten är klar och magen skriker.

Vad ska jag då hitta på idag?

Jag vet inte men det skulle vara roligt med en luch med någon bekant. Men nu tror jag att jag knyter mig en timme.

  



Presentation


Livet är vad man gör det till.

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards